۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۱۷۶۷۶۹

احداث مؤسسه مطالعات اسلامی در بخش فرانسه‌زبان بلژیک

خبرگزاری رسا ـ وزیر آموزش عالی بخش فرانسه‌زبان بلژیک از آغاز فعالیت‌ها برای تأسیس مؤسسه غیردولتی مطالعات اسلامی در ناحیه «والونی» خبر داد.
مطالعات اسلامي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «ژان کلود مارکور»، وزیر آموزش عالی اتحادیه «والونی ـ بروکسل» با اشاره به تشدید فعالیت‌های گروه‌های تندوری مدعی اسلام در بلژیک، از تأسیس مرکزی عمومی برای مطالعات اسلامی در بخش جنوبی بلژیک خبر داد.

 

وی که در کمیسیون پارلمان اتحادیه والونی ـ بروکسل سخن می‌گفت، تصریح کرد: هدف از تأسیس این موسسه مطالعاتی جلوگیری از ورود اندیشه‌های افراطی از خارج از کشور و ایجاد زمینه برای تعامل میان فرهنگ بلژیک و فرهنگ مسلمانان ساکن بخش فرانسه‌زبان این کشور است.

 

مارکور در ادامه با اشاره به این‌که امامان جماعت و علمای مقیم بلژیک در این مؤسسه آموزش خواهند دید، عنوان کرد: باید از افرادی که در جامعه بلژیک زندگی کرده و با فرهنگ مردم کشور آشنایی دارند برای برگزاری نماز و سخنرانی استفاده کنیم؛ افرادی که به اصول قانون اساسی بلژیک پایبند باشند.

 

وی اضافه کرد: این مؤسسه علاوه بر این‌که مرکزی برای آموزش اساتید علوم اسلامی و امامان مساجد خواهد بود، به صورت مرکز پژوهشی اسلامی نیز فعالیت خواهد کرد و علاقه‌مندان به تحقیق درباره اسلام این فرصت را خواهند داشت که با بهره‌گیری از منابع اسلامی کتابخانه این مرکز برای سؤالاتشان پاسخ مناسب بیابند.

 

این پیشنهاد درست چند روز پس از تصمیم وزارت آموزش عالی بخش هلندی‌زبان بلژیک برای آموزش گروهی از اساتید دانشگاهی در زمینه مطالعات اسلامی و آموزش زبان هلندی به امامان جماعت، اتخاذ شد./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات