۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۱۷۷۵۲۹
«تایمز» گزارش داد:

مسلمانان بخشنده‌ترین شهروندان انگلیس هستند

خبرگزاری رسا ـ روزنامه «تایمز» در انگلیس، اسلام را به عنوان مهم‌ترین دین در دعوت به انفاق و مسلمانان را بخشنده‌ترین شهروندان این کشور معرفی کرد.
مسلمانان انگليس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نتایج یک نظرسنجی در انگلیس که روزنامه انگلیسی «تایمز» آن را منتشر کرد، اسلام را برجسته‌ترین دین در دعوت به انفاق و بخشش و پیروان این دین مبین را بخشنده‌ترین افراد در این کشور معرفی کرد.

 

این نظرسنجی که با همکاری پایگاه اطلاع‌رسانی «JustGiving» با مطالعه نزدیک به 4 هزار نفر انجام شد، نشان داد که مسلمانان در انگلیس بیش از پیروان سایر ادیان اهل بخشش هستند.

 

بر اساس این نظرسنجی به طور نمونه هر مسلمان در سال گذشته میلادی به طور متوسط 371 کتاب اهدا کرده است و این در حالی است که آمار متوسط اهدای کتاب در این مدت در میان یهودیان 270 کتاب و میان مسیحیان 178 کتاب بوده است.

 

مسلمانان بیشتر کمک‌های انسان‌دوستانه خود را از طریق سازمان‌های خیریه اسلامی مثل «اسلامیک رولیف»( Islamic Relief) و «مسلم اد»( Muslim Aid) به دست نیازمندان می‌رسانند و گاهی نیز از طریق موسسات غیر اسلامی مانند موسسات کمک به بیماران و سرطانی‌ها اقدام به اهدای کمک‌های خود می‌کنند.

 

در ادامه این نظرسنجی به این مطلب اشاره شده که در اسلام سفارش زیادی به انفاق و بخشش شده است و زکات یکی از پایه‌های مهم این دین به شمار می‌آید. مسلمانان همه ساله در عید فطر به اعطای زکات فطره اقدام می‌کنند و پیامبر اسلام(ص) به عنوان الگوی بخشش و انفاق در این دین به شمار می‌آید./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات