۰۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۱۷۸۰۸۹

برگزاری مراسم افطار خیریه در دانشگاه‎های انگلیس برای کمک به معلولان ذهنی

خبرگزاری رسا ـ انجمن اسلامی دو دانشگاه در انگلیس از برگزاری مراسم افطار خیریه در این دانشگاه‎ها به منظور جمع‎آوری کمک‎های مالی برای معلولان ذهنی خبر دادند.
برگزاري افطار دسته جمعي در دانشگاه هاي انگليس
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری ویزیتور، سازمان دهندگان مراسم افطار دسته جمعی در دانشگاه لنکستر انگلیس از مردم دعوت کردند که با حضور در این مراسم ضمن آشنایی با فرهنگ مسلمانان در ماه رمضان به معلولان ذهنی نیز کمک مالی ارائه کنند.
 
انجمن اسلامی دانشگاه لنکستر و انجمن اسلامی دانشگاه کامبریای انگلیس برگزارکنندگان اصلی این مراسم محسوب می شوند.
 
این مراسم که "ماه رمضان را تجربه کنید" نام دارد قرار است روز یکشنبه 28 ماه جولای از ساعت 8 تا 10 و سی دقیقه شب برگزار شود و علاقه مندان می توانند از سراسر انگلیس برای شرکت در این مراسم ثبت نام کنند.
 
صرف افطار، سخنرانی در مورد ماه رمضان و چگونگی روزه گرفتن و جمع آوری کمک مالی برای معلولان ذهنی از جمله برنامه های اعلام شده در این مراسم افطار دسته جمعی است.
 
مراسم با سخنرانی یکی از علمای مسلمان آغاز شده و پس از آن مسلمانان درباره تجربه های خود پس از یک روز روزه داری سخن خواهند گفت.
 
مراسم افطار نیز پس از بحث میان پیروان ادیان مختلف در مورد روزه داری و امور خیریه آغاز خواهد شد و پس از آن نیز نماز جماعت برگزار می شود.
 
برگزارکنندگان مراسم هدف اصلی خود از برپایی افطار دسته جمعی را علاوه بر آشنا کردن پیروان سایر ادیان با فرهنگ اسلامی جمع آوری حداقل 500 پوند کمک مالی برای معلولان ذهنی عنوان کرده اند./990/ب902/د
ارسال نظرات