۰۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۱۷۸۰۹۶

قبله اشتباه در مساجد قطر رسوایی به بار آورد

خبرگزاری رسا ـ اشتباه در جهت قبله بسیاری از مساجد کوچک در قطر سر و صدای زیادی به راه انداخته و بسیاری از مردم وزارت اوقاف و امور اسلامی این کشور را در این امر مقصر می‎دانند.
جهت قبله
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری گالف نیوز، رسوایی اشتباه در جهت قبله بسیاری از مساجد کوچک قطر سر و صدای زیادی به راه انداخته و وزارت اوقاف و امور اسلامی این کشور از سوی بسیاری از مردم به عنوان مقصر اصلی قلمداد می شود.
 
با این حال، وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر مدعی شده است که در این رسوایی هیچ نقشی ندارد.
 
این وزارتخانه اعلام کرد که با وجود این حاضر است با هر کسی که در زمان ساخت مساجد جدید به دنبال یافتن مسیر درست قبله است همکاری کند.
 
گفته می شود که در برخی از مساجد تازه تاسیس قطر که اکثر آنها نیز در مراکز خرید جدید و پمپ بنزین ها قرار دارند جهت قبله اشتباه تعیین شده است.
 
محمد حمد الکواری، رییس بخش مساجد در وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر در پاسخ به انتقادات صورت گرفته ادعا کرد: ما مسؤولیتی در قبال مساجد کوچکی که در ملک های شخصی ساخته می شوند نداریم.
 
وی بدون اشاره به مسؤولیت هایی که وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر برای سامان بخشیدن به امور مذهبی مردم بر عهده دارد افزود: مسؤولیت مسیر نادرست قبله بر عهده کسانی است که این مساجد را ساخته اند./990/ب902/ک
 
ارسال نظرات