۰۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۱۷۸۵۱۸
قرضاوی:

پادشاه عربستان باید توبه کند

خبرگزاری رسا ـ رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمین با انتقاد شدید از پادشاه عربستان و حاکمان عرب، آنان را به توبه و بازگشت به سوی خدا فراخواند.
قرضاوي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از العالم، شیخ یوسف قرضاوی، رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمین با تاکید بر دست داشتن ملک عبدالله پادشاه عربستان و حاکمان عرب در ریخته شدن خون مسلمانان، خطاب به آنان گفت: مسلمانان، با مبالغ میلیاردی شما کشته می شوند.

 

موضع قرضاوی درباره حاکمان عربستان و برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس پس از تحولات اخیر مصر و برکناری "محمد مرسی" به شدت تغییر کرده است.

 

قرضاوی پیش از این در فتوایی در حمایت از مرسی اعتراض به او را حرام دانسته بود. وی همچنین عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مصر را فرد "خائنی" توصیف کرده که زنان و کودکان و پیران را می کشد.

 

این مفتی مصری همچنین در فتوایی عمل به دعوت السیسی برای شرکت در تظاهرات روز جمعه را حرام دانسته بود.

 

یوسف القرضاوی با انتقاد از شیخ الازهر، گفته بود: اقدام او در تایید خروج ضد مرسی، کاری اشتباه است و او باید در این خصوص به وجدان خود مراجعه کند.

 

ادعای قرضاوی مبنی بر حمایت از مردم مصر و ابراز نگرانی درخصوص ریخته شدن خون مردم این کشور درحالی است که وی از 2 سال قبل و با آغاز جنگ در سوریه به حمایت از گروه های مسلح و تروریستی پرداخت و همچنان بر ضرورت ارائه هرگونه کمک به این گروه ها جهت براندازی نظام سوریه پافشاری می کند. جنگی که تا کنون به کشته شدن و آوارگی هزاران سوری منجر شده است.

 

وی همچنین حامی شدید سرکوب انقلابیان در بحرین است و فتواهای بسیاری درباره مذهبی بودن انقلاب و لزوم خاموش ساختن صدای مشروع ملت بحرین صادر کرده بود./982/ب101/د

ارسال نظرات