۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۱۷۹۳۵۵

تلاش خواننده مسلمان‎شده انگلیسی برای ساخت مسجد در دانشگاه کمبریج

خبرگزاری رسا ـ خواننده سابق و مسلمان‎شده انگلیسی به ترکیه سفر کرده است تا برای ساخت مسجدی در دانشگاه کمبریج کمک مالی جمع‎آوری کند.
خواننده مسلمان شده انگليسي
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "Islam.ru"، خواننده سابق و مسلمان شده مطرح انگلیسی با سفر به ترکیه و ملاقات با نخست وزیر این کشور قصد دارد برای ساخت مسجدی در دانشگاه کمبریج انگلیس کمک مالی جمع آوری کند.
 
یوسف اسلام که پیش از مسلمان شدن کت استیونز نام داشت روز جمعه و در دیداری غیرمنتظره با رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه دیدار کرد.
 
وی پیش از این از مجلس نمایندگان ترکیه نیز دیدن کرده بود. اعضای مرکزی پروژه ساخت مسجد کمبریج وی را در این دیدار همراهی می کردند.
 
هیاتی به نمایندگی از پروژه ساخت مسجد کمبریج نیز به کاخ ریاست جمهوری ترکیه رفته و با عبدالله گل، رییس جمهور این کشور ملاقات کرد.
 
کت استیونز، خواننده سابق انگلیسی در ماه دسامبر سال 1977 مسلمان شد و یک سال پس از آن نیز نام یوسف اسلام را برای خود برگزید.
 
وی در سال 1979 تمامی گیتارهای خود را برای کمک به امور خیریه به حراج گذاشته و از دنیای موسیقی کناره گرفت تا خود را وقف فعالیت های آموزشی و بشردوستانه در جوامع اسلامی سراسر دنیا کند./990/ب902/د
ارسال نظرات