۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۱۷۹۸۴۶

همایش «نهضت ملت ها و فتنه های مذهبی» در کویت برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ یازدهمین همایش سالانه جنبش توافق ملی اسلامی کویت با عنوان "نهضت ملتها و فتنه هاى مذهبی" برگزار شد.
همايش "نهضت ملت ها و فتنه هاي مذهبي"در کويت

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات، یازدهمین همایش سالانه  جنبش توافق ملی اسلامی کویت تحت عنوان "نهضت ملتها و فتنه هاى مذهبی" در هتل کوستا دل سول کویت برگزار شد.

 

 بیجول الانباء بیجول کشیش کلیسای قبطیان مصری و از اعضای شوراى اسلامی مسیحیت کویت طی سخنانى با عنوان " نقش روحانیان در برقرارى صلح و دفع فتنه"، روحانیان و رهبران کلیه مذاهب و ادیان آسمانی را به جهت برقراری صلح و دوستی و مبارزه با فتنه و تنش آفرینی در برابر پروردگار ، جامعه و نفس خویش مسؤول دانست و افزود : تلاش براى صلح و گسترش صلح وظیفه همه بزرگان مذاهب آسمانی است و مسؤولیت آنان در برگزارى مناسک و آئین های مذهبی محدود نمی شود.

 

وی با اشاره به برخى رهنمودهاى بزرگان مسیح در راستای برقرارى و تحکیم صلح و دوستی در میان مردم از واژه "صلح" به عنوان جوهر آموزش دین یاد کرد و افزود : قبل از اسلام و بر اساس رهنمودهای حضرت عیسی مسیح واژه " صلح"  همواره غایت پیامبران بوده است  و ما وظیفه داریم  در این راستا تلاش نماییم و با هم اندیشى و تفاهم و تبادل تجربیات یکدیگر در برقرارى صلح ، دوستى و آرامش ملتهای جهان تلاش کنیم.

 

عباس خامه یار رایزن فرهنگی کشورمان در این همایش در سخنانی تحت عنوان " استکبار جهانی  و فتنه های عقیدتی در جهان اسلام " از اعضای جنبش توافق ملی اسلامی بدلیل تلاش جهت تداوم این همایش تشکر کرد.

 

خامه یار با ارائه شرح جامعی از معنای دقیق واژه امپریالیسیم  گفت : امپریالیسم به نظامی اطلاق می‌شود که به دلیل مقاصد اقتصادی وسیاسی می‌خواهد از مرزهای ملی و قومی خود تجاوز کند و سرزمین‌ها و ملتها و اقوام دیگر را زیر سلطه خود درآورد. سیاستی که هدف آن بسط نفوذ و قدرت کشور خویش بر کشورهای دیگر است.

 

وی اهداف امپریالسیم جهانی  از جمله فتنه پراکنی عقیدتى در کشورها را تلاش جهت دست یابی به اهداف متعدد دانست و افزود: یکى از مهمترین این اهداف دست یابی و چیرگی کامل  غرب به ثروت کشورهاى جهان است  و طبیعتا کشورهاى عربی از این قاعده مستثنی نیستند.

 

رایزن فرهنگی ایران گفت : استکبار جهانی و صهیونیست ها خواهان ابقای ملتهای اسلامی در عقب ماندگی، جهل و رکود بوده و چنین خواسته ای در کلیه زمینه های حیاتی ،  بویژه آنجایی که اداره و مدیریت امور مردم را شامل می شود، کاملا مشهود است. یکی از راه حل هایی که در طول تاریخ به مرحله آزمایش درآمده و بقای جهان اسلام را در ناتوانی و انحطاط براى غرب تضمین کرده، فعال سازی فتنه هاى مذهبی و عقیدتى است.

 

وی خاطر نشان کرد: امپریالیسم برای تحقق اهداف و منافع راهبردی خود در جهان اسلام ، ارزشها ، اصول ، قوانین بین المللى و ساده ترین حقوق انسانی را زیر پا می گذارد و براى تحقق اهداف و منافع خود که در جهان ما بطور کلی نامشروع به شمار می روند ، البته از توطئه چینی و گسترش انواع فتنه هاى مذهبی که تحقق منافعش را بدنبال دارد پافشارى می کند و در راه رسیدن به این اهداف از تخریب و نابودی هر حائلی با هر نماد، رتبه و جایگاهی ابایی ندارد.

 

گفتنی است در پایان این مراسم به هر یک از سخنرانان این همایش لوح یادبود اهدا شد./994/ب102/د

ارسال نظرات