۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۸۰۳۵۳
فیلسوف فرانسوی:

قصه «تحریم ایران» باید به سر برسد

خبرگزاری رسا ـ فیلسوف فرانسوی با بی‎فایده خواندن سیاست تحریم بر لزوم توقف آن علیه ایران تاکید کرد و گفت: ملت‎ها تنها قربانی چنین تصمیمات جنگ طلبانه‎ای هستند که غرب آن را اتخاذ می‎کند.
ژان-لوک نانسي، فيلسوف فرانسوي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ژان-لوک نانسی، فیلسوف فرانسوی درباره اعمال تحریم ها علیه ایران می نویسد: بی تردید حتی اگر کسی هم چیزی نگوید نتیجه اعمال فشار و تحریم سخت است و مردم اولین و آخرین قربانیان بازی های سیاسی غرب علیه ایران هستند.


وی افزود: از همین رو است که کشورهای غربی برای متوقف ساختن تحریم و تعیین سیاستی مشخص درباره آن باید ضرب العجل تعیین کنند.
باید به جوامع بین المللی گوشزد کنیم که تحریم ها بی فایده است و فقط مردم را نشانه می رود.


نانسی ادامه می دهد که هیچ دانشمند و روشنفکر و یا تحلیلگر خارجی نمی خواهد رنج مردم را در پس سیاست گذاری های بین کشورها شاهد باشد.


این فیلسوف تأکید کرد: برخی از سیاستمداران فرانسوی اظهار داشتند که می توانند به تنهایی تصمیم گرفته و عمل کنند، آنها می گوسند شرایط حاکم بر ایران برای ما اهمیت دارد.


وی اظهار داشت: باید خاطر نشان کرد سخن گفت از ایران قبل از هر چیز حرف زدن از مردم این کشور است از 80 میلیون زن و مرد و کودکی که مورد هدف قرار می گیرند.


نانسی ادامه داد: آمریکا شاهد شکست جنگ های خود در عراق و افغانستان و کشتار مردم بوده است پس چرا سیاست ای خصمانه خود را در سایر کشورها با رنگهای متفاوت اما با همان ذات جنگ طلبانه ادامه می دهد./982/ب103/د
 

منبع: شبستان

ارسال نظرات