۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۱۸۰۳۹۵

ساخت 100 نمازخانه جدید در پارک‎های مسکو

خبرگزاری رسا ـ مقامات شهر مسکو اعلام کردند که به منظور رفع نیاز مسلمانان و برطرف ساختن کمبود نمازخانه در این شهر، حدود 100 نمازخانه جدید در پارک‎های این شهر ایجاد می‎کنند.
مسلمانان روسيه
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه خبری راشا تودی، مقامات شهر مسکو، پایتخت روسیه در نظر دارند که حدود 100 نمازخانه جدید در پارک های این شهر ایجاد کرده و کمبود مسجد و نمازخانه را در این شهر برطرف سازند.
 
نمازخانه های درنظر گرفته شده می توانند راه حلی موقتی برای شهر 12 میلیون نفری مسکو باشند که تنها 4 مسجد در آن وجود دارند.
 
این در حالی است که یکی از 4 مسجد شهر مسکو نیز به علت تعمیرات در حال حاضر بسته است.
 
در مقایسه با شهرهایی مانند لندن که با 8 میلیون جمعیت دارای 100 مسجد، پکن که با 17 میلیون جمعیت دارای 70 مسجد و نیویورک که با 8 میلیون و پانصد هزار نفر جمعیت دارای 140 مسجد هستند پایتخت مسکو با کمبود شدید مسجد و عبادتگاه برای مسلمانان دست به گریبان است.
 
قرار است نمازخانه های جدید در خارج از پارک ها ساخته شوند تا سایر شهروندان مسلمان که قصد بازدید از پارک های مسکو را ندارند نیز بتوانند از آنها استفاده کنند.
 
کمبود مسجد در مسکو مساله جدیدی نیست اما در هفته گذشته و پس از آن که 160 هزار نفر از مسلمانان برای برگزاری نماز عید فطر در این شهر گردهم آمدند این مشکل بار دیگر جلب توجه کرد./990/ب902/د
ارسال نظرات