۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۱۸۰۴۰۸
حماس:

مذاکرات صلح با رژیم اسرائیل غیرقانونی و بیهوده است

خبرگزاری رسا ـ یکی از رهبران ارشد جنبش حماس، مذاکرات صلح با رژیم صهیونیستی را بیهوده و غیرقانونی خواند.
حماس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمود الزهار، از رهبران ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) شب گذشته، 21 مردادماه، مذاکرات صلح با رژیم صهیونیستی را که از دو هفته پیش دور اول آن بین تشکیلات خودگردان فلسطین و مقامات رژیم صهیونیستی از سر گرفته شد، غیر قانونی و بیهوده خواند.

 

محمود الزهار که طی نشستی مطبوعاتی در غزه در حضور تعدادی از رهبران حماس سخن می‌گفت، اظهار کرد: مذاکرات صلح با اسرائیل بیهوده و هدف از آن بهبود چهره اشغالگر در مقابل جامعه بین‌الملل است.

 

وی در ادامه افزود: محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین و گروهش که در این مذاکرات حضور دارند، هیچ مجوز و مشروعیتی ندارند که یک وجب از خاک فلسطین و حقوق این کشور چشم‌پوشی کنند.

 

الزهار از اتحادیه عرب خواست از مذاکرات صلح با اسرائیل غاصب که اجماع نظر فلسطینی‌ها در رد آن را نادیده می‌گیرد و هشداری برای نابودی مسئله فلسطین است، پرده بردارد و آن را افشا کند.

 

وی خاطرنشان کرد: انتخاب تشکیلات خودگردان فلسطین برای مذاکره با اسرائیل، جنایتی در حق همه ارزش‌های ملی، اخلاقی و سیاسی است و فلسطینی‌ها را به چرخه جدیدی از تقسیم، ضعف و شکست وارد می‌کند.

 

در همین راستا، واصل ابویوسف، دبیرکل جبهه «آزادی‌بخش» فلسطین، نیز تأکید کرد: مذاکرات صلح با اسرائیل هدر دادن وقت است و به اسرائیل فرصت می‌دهد که طی مدت تعیین‌شده هر آنچه می‌خواهد، انجام دهد.

 

از سوی دیگر صائب عریقات، رییس هیئت فلسطینی مذاکره‌کننده با رژیم صهیونیستی نیز در گفت‌و‌گو با رادیو این رژیم اعلام کرد: طرف فلسطینی در واکنش به ادامه شهرک‌سازی‌ها در قدس، امکان عدم مشارکت در مسیر مذاکره با اسرائیل را که قرار است فردا آغاز شود، بررسی می‌کند.

 

پس از ماه‌ها تلاش‌های میانجی‌گرانه و فشرده آمریکا، فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی اخیراً در واشنگتن مذاکرات به‌اصطلاح صلح را از سر گرفتند؛ دور دوم این مذاکرات فردا آغاز می‌شود.

 

این مذاکرات، اکتبر سال 2010 میلادی، چهار هفته پس از آغاز آن در واشنگتن، به‌دلیل فعالیت‌های شهرک‌سازی صهیونیست ها در کرانه باختری رود اردن و شرق بیت‌المقدس متوقف شد./982/ب101/د
منبع: ایکنا

ارسال نظرات