۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۱۸۰۴۱۲

گفت‌‌وگوی نصرالله با شبکه ماهوار‌ه‌ای «المیادین» به مناسبت سالروز پیروزی مقاومت

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل حزب‌الله لبنان فردا به مناسبت سالروز جنگ 33 روزه، با شبکه ماهواره‌ای «المیادین» گفت‌وگو می‌کند.
سيد‌حسن نصرالله

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دبیرکل حزب‌الله لبنان فردا، 23 مردادماه، به مناسبت سالروز پیروزی مقاومت در جنگ 33 روزه با رژیم صهیونیستی در سال 2006 میلادی، با شبکه ماهواره‌ای «المیادین» گفت‌وگو می‌کند.

 

سیدحسن نصرالله همچنین عصر جمعه این هفته، 25 مردادماه، ساعت 17 به وقت محلی در جشنواره پیروزی با عنوان «قرارنا المقاومة: تصمیم ما مقاومت» که قرار است، حزب‌الله در منطقه «عیتا الشعب» لبنان برگزار کند، سخنرانی خواهد کرد.

 

پیش‌بینی می‌شود که نصرالله در این سخنرانی‌ها موضع‌گیری حزب‌الله در برابر تحولات اخیر لبنان و منطقه به‌ویژه موضع‌ این حزب در برابر ربایش خلبانان ترک در لبنان را تشریح کند.

 

گفتنی است افراد مسلح ناشناس 18 مرداد خودرو حامل کارکنان هواپیمایی ترکیه را نزدیک فرودگاه بیروت متوقف و دو خلبان ترک را با خود به محلی نامعلوم بردند.

 

ربایندگان خلبانان ترک در لبنان تأکید کردند تا آزادی ربوده‌شدگان لبنانی از سوی گروه‌های مسلح در سوریه، از آزادی خلبانان ترک خودداری می‌کنند.

 

برخی منابع رسانه‌ای از احتمال ارتباط این ماجرا با ربوده‌شدن 9 زائر لبنانی در سوریه در سال 2012 میلادی خبر داده‌اند. خانواده‌های ربوده‌شدگان لبنانی، آنکارا را به دخالت برای به نتیجه‌نرسیدن تلاش‌ها برای آزادی زائران متهم می‌کنند./982/ب101/د
منبع: ایکنا

ارسال نظرات