۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۱۸۰۵۴۱

افزایش چشمگیر تعداد مدارس اسلامی در استرالیا

خبرگزاری رسا ـ مقامات استرالیایی از افزایش چشمگیر تعداد مدارس اسلامی و دانش‌آموزان مسلمان طی سال‌های گذشته در این کشور خبر دادند.
مدارس اسلامي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مقامات استرالیایی خبر دادند: شمار مدارس اسلامی و دانش‌آموزان مسلمان طی سال‌های اخیر، به‌طرز قابل ملاحظه‌ای در استرالیا افزایش یافته است.

 

به گزارش منابع خبری آگاه، شمار مدارس اسلامی در ایالت «نیو ساوت ولز» در شرق استرالیا طی پانزده سال گذشته سه برابر شده‌ است.

 

مسؤولان یک مجتمع آموزشی در شهر «اوبرن» نیز از دو برابر شدن شمار دانش‌آموزان خود طی پنج سال گذشته خبر دادند و گفتند: با وجود تلاش برای توسعه فضای آموزشی این مدرسه و افزایش ظرفیت پذیرش دانش‌آموزان مسلمان، هنوز تعداد زیادی از داوطلبان ورود به این مدرسه در صف انتظار باقی مانده‌اند.

 

بزرگ‌ترین مدرسه اسلامی استرالیا هم در منطقه «Greenacre» واقع شده است. این مدرسه در سال 1989 کار خود را با 87 دانش‌آموز آغاز کرده و در سال 2011، 2026 دانش‌آموز را پذیرش کرده است.

 

مقامات استرالیایی علت افزایش چشمگیر مدارس اسلامی استرالیا را افزایش تقاضاها برای ورود به این مدارس و افزایش شمار مسلمانان در این کشور توصیف کردند.

 

منابع خبری آگاه در استرالیا از رشد 20 درصدی شمار مسلمانان بین 5 تا 14 سال از سال 2006 تا 2011 در این کشور خبر می‌دهند.

 

بازده خوب و میانگین بالای نمرات دانش‌آموزان در مدارس اسلامی استرالیا هم که نشان از کیفیت بالای آموزشی این مدارس دارد، موجب اقبال بیشتر مردم برای ورود به این مدارس شده است.

 

علاوه بر آن که ثبت‌نام دانش‌آموزان غیر مسلمان نیز در این مدارس بلامانع است.

 

یادآور می‌شود، اسلام چهارمین دین بزرگ در استرالیا به‌شمار می‌رود. اولین گروه از مسلمانان در سال 1860 میلادی به این قاره وارد شدند و مسلمانان هم اکنون در شهرهای اصلی همچون سیدنی، ملبورن و پرت متمرکز می‌باشند./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات