۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۱۸۰۹۲۴

انتقاد کارشناسان از ناتوانی دولت‎های اروپایی در مقابله با اسلام‎هراسی

خبرگزاری رسا ـ کارشناسان مسائل اجتماعی، کشورهای اروپایی را به ضعف در برابر پدیده اسلام‎هراسی و محافظت از مسلمانان در برابر حملات نژادپرستانه متهم کردند.
اسلام هراسي
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "On Islam"، در حالی که حملات علیه مسلمانان در سراسر اروپا روز به روز شدت می یابد کارشناسان، اکثر کشورهای این قاره را به ناتوانی در مهار پدیده اسلام هراسی و محافظت از مسلمانان متهم کردند.
 
کاتیا اندروز از آژانس حقوق بنیادین اتحادیه اروپایی در این ارتباط به شبکه دویچه وله آلمان گفت: تعداد بسیاری کمی از کشورهای اروپایی آمارهای مربوط به حملات اسلام ستیزانه را جمع آوری و تحلیل می کنند.
 
وی افزود: آژانس حقوق بنیادین اتحادیه اروپایی از مدت ها پیش از کشورهای عضو خواسته است که آمار حملات به مسلمانان را جمع آوری و منتشر کنند.
 
طی چند سال گذشته مسلمانان کشورهای اروپایی مورد حملات روزافزون گروه های افراطی قرار گرفته اند.
 
در انگلیس دولت این کشور در ماه ژانویه سال 2012 میلادی سازمانی با عنوان "Tell Mama " راه اندازی کرد که هدف از آن "اندازه گیری حملات علیه مسلمانان" و جمع آوری آمارهای مربوط به چنین حملاتی در دنیای واقعی و یا اینترنت است.
 
به گفته فیاض مقال، مدیر Tell Mama، این سازمان در طول هجده ماه گذشته 1200 مورد حمله علیه مسلمانان در انگلیس و ولز ثبت کرده است.    
 
کارشناسان مسائل اجتماعی سیاستمداران اروپایی را به بی توجهی نسبت به مشکلات روزافزون حملات اسلام ستیزانه و پذیرش احساسات ضد اسلامی در جامعه متهم می کنند.
 
تنها شش کشور از 28 کشور عضو اتحادیه اروپایی آمارهای مربوط به حملات اسلام هراسانه را جمع آوری می کنند.
 
السا پی از اعضای برنامه اروپایی مبارزه با اسلام هراسی در اروپا می گوید که حملات اسلام ستیزانه علاوه بر انگلیس در فرانسه نیز افزایش چشمگیری از خود نشان داده است.
 
مروان محمد از کمپین جمع آوری داده ها برای مقابله با اسلام هراسی در فرانسه نیز اعتقاد دارد که ممنوعیت حجاب کامل صورت برای زنان مسلمان بر شدت حملات علیه مسلمانان در فرانسه افزوده است.
 
در ماه ژوئن میلادی یک زن باردار مسلمان در حومه پاریس از سوی دو مرد مورد حمله قرار گرفته و کودک خود را در نتیجه این حمله از دست داد.
 
در هلند، بلژیک و آلمان نیز احزاب سیاسی کمی وجود دارند که نسبت به خطرات روزافزون حملات اسلام هراسانه علیه مهاجران مسلمان آگاهی دارند./990/ب901/د
ارسال نظرات