۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۱۸۱۰۹۱

زنان سوئدی برای حمایت از مسلمانان محجبه شدند

خبرگزاری رسا ـ حمله به بانوی مسلمان محجبه‌ای در استکهلم، زنان ادیان مختلف در سوئد را بر آن داشت با برپایی کمپینی، از حقوق مسلمانان حمایت کنند.
سوئد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بانوان سوئدی از جمله «جینا دیوانی»، مجری تلویزیون و «آسا رامسن»، عضو حزب سبز این کشور در اعتراض به حمله به زن مسلمان محجبه در استکهلم و حمایت از حقوق مسلمانان حجاب بر سر گذاشتند.

 

این حمله جمعه گذشته، 25 مردادماه، در منطقه «فارستا»(Farsta)در نزدیکی استکهلم رخ داد که در آن چند نفر به یک زن مسلمان محجبه که باردار نیز بوده‌ است، حمله کردند و با گفتن شعارهای نژادپرستانه او را به شدت مورد ضرب‌وشتم قرار دادند و پس از آنکه بیهوش شد، در کنار خیابان رها کردند.

 

«کلس جنزگارد»، پلیس منطقه جنوبی استکهلم می‌گوید: این زن حجاب بر سر داشته و معتقد است که دین او دلیل حمله مهاجمان بوده است.

 

پس از انتشار خبر این حمله، چندین زن مسلمان دیگر نیز از تجربیات دردناک خود به هنگام استفاده از حجاب گفتند.

 

این حادثه در رسانه‌های اجتماعی سوئد به یک اعتراض ملی تبدیل شد و زنان سوئدی اعم از مذهبی و غیرمذهبی، ترغیب شدند که به نشانه همبستگی با زنان مسلمان یک روز حجاب اسلامی داشته باشند.

 

این کمپین که «فریاد حجاب» نام داشت از سوی گروهی از فعالان سوئدی با هدف اصرار برای حفاظت از حقوق اقلیت مسلمان این کشور انجام شد.

 

این گروه فعالان سوئدی همچنین روز یکشنبه، 27 مردادماه، با انتشار مطلبی در یکی از روزنامه‌های سوئد از وزیر دادگستری این کشور خواستند تا تدابیری اتخاذ کند که از این پس امنیت بانوان مسلمان سوئد و آزادی دینی آنان بدون قرار گرفتن در معرض حملات کلامی و فیزیکی تأمین شود.

 

در این مطلب همچنین نوشته شده است: ما خواهان آن هستیم که سیاستمداران مسئول به‌طور جدی به مقابله با تبعیض‌های ساختاری که بانوان مسلمان را هدف قرار می‌دهد، مقابله کنند.

 

حدود 500 هزار مسلمان در کشور 9 میلیون نفری سوئد زندگی می‌کنند./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات