۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۱۸۱۱۹۱

واکنش مردم به احتمال حضور کشیش اسلام‎ستیز و قرآن‎سوزی در یکی از شهرهای آمریکا

خبرگزاری رسا ـ مردم یکی از شهرهای آمریکا در ایالت فلوریدای این کشور نسبت به حضور احتمالی کشیش اسلام‎ستیز آمریکایی و اجرای مراسم سالیانه قرآن‎سوزی که هر ساله و به مناسبت حادثه یازده سپتامبر از سوی وی برگزار می‎شود به شدت اعتراض کردند.
تري جونز، کشيش اسلام ستيز آمريکايي
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "لیکلند"، یکی از ساکنان شهر ملبری در ایالت فلوریدای آمریکا با دعوت از تری جونز، کشیش اسلام ستیز آمریکایی، ساکنان محلی را نگران کرده است.
 
بیل مک کینی، یکی از ساکنان شهر ملبری سال ها است که از تری جونز، کشیش اسلام ستیز آمریکایی حمایت می کند و قصد دارد برای مراسم سالیانه این کشیش گستاخ که هر ساله و به مناسبت حادثه یازده سپتامبر تعداد 2998 قرآن را به آتش می کشد مکانی فراهم کند.
 
تری جونز اخیرا ملک شخصی خود را که پیش از این مراسم قرآن سوزی را در آن اجرا می کرده به فروش رسانده است. این کشیش گستاخ آمریکایی در اطلاعیه اخیر شهر ملبری را به عنوان مکانی که مراسم قرآن سوزی امسال در آن برگزار می شود تعیین کرده است.
 
سوزان کارتر مور، یکی از ساکنان شهر ملبری می گوید: وقتی این خبر را شنیدم با خودم فکر کردم "نه، در ملبری نه".
 
کارتر مور به سرعت یک گروه اعتراضی تشکیل داده و صفحه ای با عنوان "در ملبری نه" در فیس بوک ایجاد کرد که از بعدازظهر دوشنبه تاکنون که از راه اندازی آن می گذرد بیش از 180 نفر آن را لایک کرده اند.
 
وی در این صفحه فیس بوک خطاب به تری جونز نوشته است: چرا می خواهی به ملبری کوچک و آرام که مردمی با فرهنگ های مختلف در آن زندگی می کنند بیایی؟ ما شهرمان را این گونه دوست داریم. چرا می خواهی به شهر ما بیایی و آتش نفرت و تفرقه را روشن کنی.
 
این در حالی است که تری جونز در اظهاراتی مضحک ادعا کرد که هیچ کس در ملبری با گروه کارتر مور موافق نیست و مدعی شد: ما آرزو داریم که مردم بیشتر آگاه شوند و بفهمند که ماهیت اصلی اسلام واقعا چیست.
 
کشیش اسلام ستیز آمریکایی افزود: من فکر می کنم مردم در مورد مراسم سالیانه من دچار اشتباه هستند. مسلمانان حق دارند طبق قانون اساسی در آمریکا زندگی کرده و دین خود را داشته باشند.
 
تری جونز گفت: مراسم من در مورد مسلمانان نیست بلکه در مورد پیام خشونت باری است که در ذات اسلام وجود دارد.
 
شهردار شهر ملبری نیز ضمن مخالفت با حضور کشیش اسلام ستیز گفت که خانه بیل مک کینی که از تری جونز دعوت کرده در منطقه "ویلوو اوک" و در حومه شهر قرار دارد و به همین دلیل وی صلاحیت دعوت از کسی را برای حضور در شهر ملبری ندارد.
 
گروه "در ملبری نه" نیز ضمن آگاهی از این مساله در صفحه فیس بوک خود نوشته است: نمایندگان واقعی شهر و شهروندان ساکن در آن ما هستیم و افتخار می کنیم که چنین دیدگاهی داریم.
 
اعضای گروه "در ملبری نه" هر هفته در یک رستوران با یکدیگر ملاقات می کنند./990/ب902/د
ارسال نظرات