۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۱۸۱۲۸۱

انتشار ترجمه روسی «روانشناسی از دیدگاه دانشمندان اسلامی» در مسکو

خبرگزاری رسا ـ ترجمه روسی کتاب «روانشناسی از دیدگاه دانشمندان اسلامی» به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در مسکو منتشر شد.
انتشار کتاب روانشاسي از ديدگاه دانشمندان اسلامي در مسکو

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات، به همت رایزنی فرهنگی کشورمان ترجمه روسی کتاب «روانشناسی از دیدگاه دانشمندان اسلامی» اثر حجت الاسلام و المسلمین اژه‎ای نماینده ولی فقیه در امور دانشجویان اروپا و آمریکا منتشر شد.

 

آنچه با عنوان "روانشناسی از دیدگاه دانشمندان اسلامی" در این کتاب ملاحظه می شود بر اساس سر فصل های دو واحد نظری جهت آشنا ساختن دانشجویان دورۀ کارشناسی و کارشناسی ارشد رشتۀ روانشناسی، روانشناسی تربیتی، مشاوره و گرایش های وابسته به آن تحت همین عنوان یا عنوان "علم النفس" است. محتوای این درس در سه فصل با عناوین "روانشناسی فلسفی،تفکر روانشناختی در فلسفه غرب"،" انسان در قرآن" و "روانشناسی و دیدگاه های دانشمندان اسلامی" و تفاوت ها و وجوه اشتراک این دیدگاه ها با نظریات جدید روانشناسی، تدوین شده است.

 

در فصل اول، روانشناسی، ریشه ها و تفکر در فلسفه قدیم، روانشناسی و فلسفۀ نوین، تجربه گرایی و روانشناسی، تداعی گرایی و روانشناسی و تاثیرهای فلسفی در قرون جدید مطرح شده است.

 

در فصل دوم با انسان در قرآن، روح، امر و خلق، جریان طبیعی جسمانی انسان، حیات طبیعی و دنیوی و اخروی، چهرۀ واقعی انسان در قرآن و نیازهای او، قرآن و انسان اجتماعی آشنا می شویم.

 

در فصل سوم آرا و نظریات چهارده نفر از چهره های شاخص تعلیم و تربیت و روانشناسی تربیتی شامل جاحظ، ابن سحنون، الکندی، فارابی، ابن مسکویه، ابن سینا، غزالی، سهروردی، خواجه نصیرالدین طوسی، مولوی، سعدی، ابن خلدون، فیض کاشانی و شهید ثانی در کنار دیدگاه اخوان الصفا مطرح شده است.

 

کتاب "روانشناسی از دیدگاه دانشمندان اسلامی" از سوی ایوان زاخاروف به روسی برگردانده شده و در شمارگان هزارنسخه منتشر شده است./994/ب102/د

ارسال نظرات