۰۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۱۸۱۵۶۲
یکی از علمای بحرین:

تروریست کسی است که ملت را سرکوب می‎کند

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای بحرین با انتقاد از تروریست خواندن معارضان بحرینی تأکید کرد که تروریست کسی است که ملت را سرکوب می‎کند.
 آيت الله غريفي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید عبدالله غریفی از علمای بحرین روز گذشته در مسجد امام صادق (ع) قفول این کشور به بررسی وضعیت سیاسی و اجتماعی بحرین پرداخت و گفت: بحرین بر سر دو راهی تشدید بحران سیاسی، امنیتی، اقتصادی، کشتار و نیز امنیت، ثبات و پایان کشتار و ظلم قرار دارد.

 

وی افزود: به طور طبیعی هر عقل سلیمی مسیر اول را نکوهش و مسیر دوم را بر می‌گزیند بنابراین از دلسوزان نظام می‎خواهیم که آنان نیز مسیر دوم را انتخاب و به ثبات و امنیت کشور توجه کنند.

 

آیت الله غریفی رسیدن به ثبات را در گرو اقدامات تاثیرگذار دانست و بیان داشت: بحرین با سردادن شعار و موعظه به ثبات نمی‎رسد بلکه باید با حرکت‎های مؤثر در جهت اصلاحات به سوی ثبات گام برمی دارد.

 

وی با اشاره به وضعیت نابسامان کشورهای منطقه تصریح کرد: در سراسر کشورهای جهان صدای ظلم، ستم و کشتار به گوش می‎رسد. هیچ عقل و دین و انسانیتی از این کشتارها حمایت نمی کند.

 

این عالم بحرینی در ادامه به بیان مفهوم تروریست پرداخت و گفت: انسان‎هایی که برای احقاق حقوق و آزادی خود تظاهرات می‎کنند، تروریست نیستند بلکه تروریست واقعی کسی است که مردم را سرکوب می کند. نظام آل خلیفه در فهمیدن معنای تروریست دچار اشتباه شده است و اقدامات نیروهای امنیتی خود را تروریستی نمی‎داند.

 

آیت الله غریفی همچنین از مسلمان نماهایی که خود را مسلمان می‎دانند به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: قتل، ذبح، کشتار و اقدام‎های تروریستی  با اسلام مغایرت دارد و این دسته از افرادی که خود را مسلمان می‎دانند و به چنین اعمال شنیعی روی آورده‎اند مسلمان واقعی نیستند. کشتار از روی ظلم در همه ادیان و مذاهب، شرعا و قانونا حرام است.


وی در پایان با اشاره به توهین نبیل الحمر مشاوره پادشاه بحرین در هفته گذشته به آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین گفت: تکرار چنین توهین‎هایی به آیت الله شیخ عیسی قاسم بسیار ناگوار است و پیامد‎های سنگینی برای نظام آل خلیفه خواهد داشت. توهین و ناسزاگویی با اصلاحات ناسازگار است. /994/ب902/د

ارسال نظرات