۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۱۸۱۸۶۳

برپایی نمایشگاهی با موضوع مسجد‎النبی در عربستان

خبرگزاری رسا ـ نمایشگاهی با محوریت تاریخ مسجد‎النبی(ص) و طرح‎های انجام شده برای توسعه آن از سوی مدیریت مسجد‎النبی در عربستان برپا شده است.
مسجد النبي
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه عرب نیوز، مدیریت مسجد النبی(ص) در شهر مدینه  از برگزاری نمایشگاهی با محوریت تاریخ این مسجد و طرح‎های انجام شده برای توسعه آن خبر داد.
 
این نمایشگاه به مناسبت اعلام شهر مدینه به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2013 میلادی برپا شده است.
 
آثار عرضه شده در این نمایشگاه طرح های اجرای شده به منظور توسعه مسجد پیامبر (ص) از هفت قرن پیش تاکنون را نشان می دهد.
 
عبدالهادی الحجیلی، مدیر این نمایشگاه می گوید: اشیای نمایش داده شده در نمایشگاه مسجد النبی همچنین شامل کپی و عکس هایی از پیام های فرستاده به وسیله پیامبر اسلام (ص) به بسیاری از پادشاهان آن زمان است که به منظور دعوت آنان به اسلام صورت گرفته بود.
 
وی افزود: مهر و خاتم پیامبر نیز در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.
 
35 عکس از مسجد، نوارهای ضبط شده به زبان های انگلیسی و عربی در مورد مسجد النبی و معرفی طرح های ساخته شده در دوران معاصر به منظور توسعه مسجد النبی از جمله آثار عرضه شده در این نمایشگاه هستند.
 
مکان نمایشگاه در بخش جنوبی مسجد النبی قرار دارد. عرضه کتاب هایی که به توضیح جنبه های گوناگون و تاریخی مسجد النبی و شهر مدینه می پردازند نیز از دیگر فعالیت های این نمایشگاه عنوان شده است.
 
گفته می شود که در صورت تکمیل طرح های مختلفی که برای توسعه مسجد النبی در دست اقدام است این مسجد توانایی گنجایش 1 میلیون و 600 هزار نمازگزار را خواهد داشت./990/ب902/د
ارسال نظرات