۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۸۲۰۴۶

ویژه نامه فرهنگی مذهبی «الصاحب» منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ ویژه نامه فرهنگی، سیاسی، مذهبی«الصاحب» با موضوعات گوناگون پیرامون نقد فرقه وهابیت، علما و مراجع تقلید و امام رهبری چاپ و منتشر شد.
ويژه نامه الصاحب

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ویژه نامه فرهنگی، سیاسی، مذهبی«الصاحب» با موضوعات گوناگون پیرامون نقد فرقه وهابیت، علما و مراجع تقلید، امام و رهبری، شاعران و مداحان اهل بیت علیهم السلام پاسخ به شبهات به زبان عربی چاپ و منتشر شد.

کلمات من نور، بسم الله ابدا، کلمه رییس التحریر، فی رحاب الشهدا، الشهید سید ناصر السید نور، فی رحاب العلما، وهابیت در تصویر واقعی، اصول فکری وهابیت، منابع فکری فرقه وهابیت، ایستگاه قرآن، بررسی شأن نزول آیه مباهله، نکته ها، در محضر شعرا و شهید شیخ حسن شحاته برخی از مطالب درج شده در این نشریه را تشکیل می دهند.

در ستون اصول فکری فرقه وهابیت آمده است: در اصل آشکار وهابیت اخلاص توحید برای خداوند متعال، جنگ و محاربه با شرک و بت پرستی، ولی این اصل یک اصل دروغینی است که وهابیت برای این که دیدگاه جهانیان به آنان تغییر کنند ویژه خود انتخاب کرده اند.

در اصل پنهان فرقه وهابیت ایجاد فتنه و جنگ میان مسلمانان با توجه تفکر و خواسته استعمار غربی است، و این مهم ترین محور برای یهودیان در جهان بوده که در برهه کنونی از سوی وهابیت در حال اجرا است.

در بررسی و شأن نزول آیه مباهله خواهیم خواند: با توجه به دیدگاه علما در کتب تفسیر و حدیث این آیه قرآنی در شأن اهل بیت علیهم السلام نازل شده که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله امام علی  حضرت زهرا و امام حسن و امام حسین علیهم السلام بوده اند.

در کتاب صحیح مسلم آمده که پس از نازل شدن این آیه «فقل تعالوا ندع ابناءنا و ابناءکم» دعا رسول الله(صلی الله علیه و آله) علیا و فاطمه و حسنا و حسینا فقال: اللهم هولاء اهلی./صحیح مسلم: 4/1871، طبعه: دار الاحیاء التراث العربی/بیروت

در ستون ویژه معرفی شهدای هشت سال دفاع مقدس می خوانیم: شهید سید ناصر فرزند سید نور در سال 1340 متولد شد، وی پس از چند سالی که در شهرستان بستان ساکن بود به اهواز اعزام و در آن جا دروس متوسطه خود را به پایان رساند.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و به سوی جبهه های جنگ حق علیه باطل شتافت و وارد قرارگاه سری نصرت شده و عملیات های گوناگونی را در خاک عراق انجام داد.

این شهید بزرگوار پس از مجاهدت های فراوان در عملیات خیبر سال 1362 به فیض شهادت رسید.

گفتنی است، ویژه نامه الصاحب با مدیر مسؤولی عبدالحسین هاشمی، رییس تحریریه احمد یاسری و طراح گرافیکی نشریه کریم حسینی چاپ و منتشر شد./9458/ن601/ق

ارسال نظرات