۰۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۱۸۲۱۷۰

مصری‌ها در اعتراض به اظهارات اردوغان در مقابل سفارت ترکیه تظاهرات می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ مردم مصر امروز پنج‌شنبه در اعتراض به اظهارات اخیر «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه درباره شیخ الازهر، در مقابل سفارت این کشور در قاهره تظاهرات می‌کنند.
اردوغان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ائتلاف «مصر فراتر از همه» امروز ساعت 12 به وقت محلی در مقابل سفارت ترکیه در محکومیت اظهارات اردوغان و اهانت وی به جایگاه شیخ «احمد الطیب» شیخ الازهر، تظاهرات برگزار می‌کند.

 

ائتلاف مذکور در بیانیه‌ای همه ملت مصر را به مشارکت در این تظاهرات در اعتراض به اهانت نخست‌وزیر ترکیه به شخصیت‌های برجسته مصر، فراخواند.

 

این در حالی است که اظهارات اردوغان علیه شیخ الازهر خشم همه گروه‌‌های مصری را برانگیخته است و در همین راستا اتحادیه کل اتاق‌های بازرگانی مصر ضمن محکوم کردن اظهارات نخست‌وزیر ترکیه در رابطه با شیخ الازهر، روابط خود با ترکیه را تعلیق کرد.

 

«احمد الوکیل» رییس اتحادیه کل اتاق‌های بازرگانی مصر در بیانیه‌ای به شدت اظهارات اردوغان و اهانت وی به مقام دینی و اسلامی و جایگاه شیخ الازهر را محکوم کرد.

 

وی تاکید کرد که اتحادیه اتاق‌های بازرگانی در همه بخش‌های اقتصادی اعم از تجارت، صنعت و ارائه خدمات، تعلیق همه روابط رسمی خود با دولت ترکیه را تا زمان عذرخواهی رسمی اردوغان از ملت مصر به دلیل اهانت به شیخ الازهر، اعلام می‌کند.

 

گفتنی است رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه از تأیید سرنگونی محمد مرسی از سوی شیخ الازهر به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت که وی را نفرین می کند./980/ب102/د

منبع: فارس

ارسال نظرات