۱۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۸۲۶۸۸
از سوی مجلس اعلای شیعیان؛

مراسم یادبود شهدای ترور در لبنان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، دیروز مراسم رسمی برای یادبود شهدای انفجارهای تروریستی اخیر لبنان در منطقه شیعه نشین رویس و سنی نشین طرابلس برگزار کرد.
پرچم کشور لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعه المصطفی، مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان دیروز مراسمی برای یادبود شهدای انفجارهای تروریستی اخیر لبنان در رویس، منطقه شیعه نشین و طرابلس منطقه اهل سنت برگزار کرد.

 

در این مراسم که در سالن وحدت ملی برگزار شد، شمار زیادی از شخصیت‌های سیاسی، دینی، امنیتی، اجتماعی و در رأس آن‌ها بشارة الراعی اسقف مارونی، شیخ نعیم حسن شیخ عقل طایفه دروزیان، مروان شربل وزیر کشور دولت موقت، رکن آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان و شیخ بکر الرفاعی نماینده مفتی لبنان و نمایندگان احزاب و نیروهای ملی لبنان شرکت داشتند.

 

آیت الله عبدالامیر قبلان نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در سخنان خود بر وحدت و ضرورت دوری از فتنه‌ها و همکاری برای دست‌یابی به ثبات تأکید کرد و گفت: زخم طرابلس زخم تمام ضاحیه است و همه باید برای لبنان متحد شوند و قربانیان ضاحیه و طرابلس را افرادی بی گناه دانست که قربانی تفرقه گشته‌اند.

 

وی افزود: ما آماده ایجاد وحدت و همکاری و ارائه هر کمکی در راه وحدت لبنان و زندگی مشترک هستیم.

 

قبلان از سیاسون لبنان خواست برای گفت‌وگو در راه وحدت کلمه تلاش کنند تا عید ما عید محبت و صلح و ثبات باشد.

 

اسقف مارونی نیز اظهار داشت: اتفاقات ضاحیه همه لبنان را مجروح ساخت.

 

بشارة الراعی اسقف اعظم مسیحیان مارونی هم در این مراسم گفت: ما برای عرض تسلیت به مناسبت شهادت قربانیان انفجارهای رویس به این‌جا آمده‌ایم تا تأسف و اندوه فراوان خود را به خاطر این حادثه ابراز کنیم.

 

وی افزود: اندوه و درد ما فراوان است چون اتفاقات اخیر ضاحیه همه لبنان را مجروح ساخته است.

 

الراعی بیان داشت: اگر ملت لبنان متحد بودند و سیاسیون نیز با هم به تفاهم می‌رسیدند این انفجارها رخ نمی داد.

 

وی بر ضرورت تفاهم و گفت‌وگو و آشتی تأکید کرد: چرا که در صورت فقدان این امور همه ما باید بهای سنگینی بپردازیم.

 

اسقف مارونی خاطرنشان کرد: بستگان این قربانیان و تمام زیان دیدگان این حادثه افرادی سخاوتمند هستند چرا که جان خود را در راه لبنان و منافع ملی فدا کرده‌اند.

 

از سوی دیگر شیخ نعیم حسن شیخ دروزی های لبنان نیز بر ضرورت تشکیل دولت وحدت ملی تأکید کرد و خواستار حمایت از میشل سلیمان رییس جمهور لبنان و ارتش لبنان شد و خاطرنشان کرد: تمام مسؤولان باید احساس مسؤولیت کنند و به گفت‌وگو روی بیاورند.

 

شیخ حسن اظهار امیدواری کرد که انفجارهای اخیر لبنان فرصتی برای بازگشت به گفت‌وگو باشد.

 

مروان شربل وزیر کشور دولت موقت نیز خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی با تمام امکاناتی که در اختیار دارند امنیت تمام اراضی کشور را به دست گرفته‌اند.

 

وی اشاره کرد که همبستگی میان ضاحیه و طرابلس و اظهار نظرهای مردم لبنان در این مدت نشان دهنده وحدت میان ملت است و افزود: من به جنایتکارانی که این عملیات تروریستی را اجرا کرده‌اند می‌گویم که نمی‌توانند در لبنان فتنه شیعه و سنی ایجاد کنند.

 

شربل اظهار امیدواری کرد که حوادث اخیر طرابلس و ضاحیه نقطه پایان اندوه مردم لبنان باشد و بار دیگر جان به تن لبنان باز گردد.

 

وی افزود: اکنون خون تمام طوایف لبنان برای نجات لبنان درهم آمیخته شده است./993/ب101/د

ارسال نظرات