۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۱۸۲۸۶۰

استقبال میلیونی دانش‎آموزان از کلاس‎های قرآنی در ترکیه

خبرگزاری رسا ـ کلاس‎های قرآنی در ترکیه با استقبال میلیونی دانش‎آموزان در سراسر این کشور روبرو شده است.
کلاس هاي قرآني در ترکيه
 
به گزارش خبرگزاری رسا، یکی از نهادهای مذهبی دولت ترکیه با برگزاری کلاس‎های قرآنی در سراسر این کشور موفق شده است که بیش از سه میلیون دانش آموز را برای شرکت در چنین کلاس هایی جذب کند.
 
علی ارباس، رییس خدماتآموزشیادارهامور مذهبی ترکیه در این ارتباط به خبرگزاری آناتولی گفت: بیش از 10 میلیون کتاب در مورد مبانی دین و 500 هزار قرآن در میان دانش آموزان ترکیه توزیع شد.  
 
وی افزود: محدودیت سن و مقطع تحصیلی در این طرح برداشته شده و کتاب ها به صورت رایگان میان دانش آموزان توزیع شد که با استقبال شدید والدین و خود دانش آموزان نیز همراه بود.
 
رییس خدمات آموزشی اداره امور مذهبی ترکیه تاکید کرد: این اقدام باعث شد که تعداد دانش آموزان مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی در کلاس های تابستانی آموزش قرآن افزایش یابد.
 
کلاس های تابستانی آموزش قرآن که از سال گذشته در ترکیه اجرا می شود در 72439 سالن مختلف در سراسر کشور ترکیه و به وسیله 115183 معلم قرآنی برگزار شد.
 
دانش آموزان در این کلاس ها با اصول اولیه اسلام و طرز صحیح قرائت قرآن آشنا می شوند.
 
رییس خدمات آموزشی اداره امور مذهبی ترکیه می گوید که برای ترغیب کودکان به شرکت در کلاس های تابستانی قرآن از فستیوال های کودکانه و نصب 250 هزار بنر و بیلبورد تبلیغاتی در سراسر کشور استفاده شده است.
 
وی افزود که ساعات کلاس ها به صورت انعطاف پذیری برنامه ریزی شده اند و در نتیجه دانش آموزان قادر خواهند بود که حداقل یکی از نمازهای یومیه خود را در مسجد به جای آورند.
 
مسلمانان بیش از 99 درصد از جمعیت کشور ترکیه را تشکیل می دهند اما نظام سیاسی این کشور در طول سالیان متمادی تلاش زیادی برای جدایی دین از سیاست صورت داده است./990/ب902/د
ارسال نظرات