۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۱۸۳۵۸۳

مخالفت‌های گسترده با ممنوعیت حجاب در ایالت فرانسوی‌زبان کانادا

خبرگزاری رسا ـ اتحادیه معلمان مدارس کِبک به عنوان دومین اتحادیه بزرگ ایالت فرانسوی‌زبان کانادا، تلاش دولت در تصویب ممنوعیت نمادهای مذهبی در محیط کار از جمله مدارس این ایالت را محکوم و از حق داشتن حجاب در مدارس دفاع کرد.
حجاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اتحادیه معلمان مدارس ایالت فرانسوی زبان کِبک کانادا با برگزاری راهپیمایی در این ایالت با تصمیم دولت مبنی بر تصویب قانون ممنوعیت حجاب در مدارس این کشور ابراز مخالفت کرد.

 

اعضای این اتحادیه که دومین اتحادیه بزرگ ایالت فرانسوی‌زبان کانادا به شمار می‌آید و از 32 هزار معلم تشکیل شده است، با راه‌اندازی این راهپیمایی، همراه داشتن نمادهای مذهبی به‌ویژه حجاب را برای شهروندان کانادایی یک حق برشمردند و خواستار به رسمیت شناخته شدن آن شدند.

 

رییس یکی از انجمن‌های آموزشی در کِبک ابراز کرد: ممنوع کردن یک شخص از داشتن حجاب یا نمادهای مذهبی در ادارات و نهادهای آموزشی به هیچ عنوان به لائیسیته ربطی ندارد و نمی‌تواند تضمین کننده اصل لائیسیته در جامعه باشد.

 

گفتنی است دولت کِبک اعلام کرده است تا هفته آینده اساسنامه جدیدی در این ایالت به تصویب خواهد رساند که بر طبق آن داشتن هرگونه نماد مذهبی از جمله حجاب در محیط‌های کاری دولتی از جمله مدارس، مهد کودک‌ها و بیمارستان‌ها ممنوع خواهد شد.

 

این اساسنامه به منظور اجرای هرچه بهتر اصل لائیسیته در کانادا تنظیم شده است و در صورتی که در کِبک تصویب و اجرایی شود، به کارفرمایان این اجازه را خواهد داد تا کارکنان خود را در صورت عدم اجرای این اساسنامه و داشتن حجاب، جریمه و یا از کار محروم کنند./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات