۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۱۸۳۵۸۷
دبیرکل سازمان همکاری اسلامی:

اسلام دین تسامح و صلح و همزیستی است

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل سازمان همکاری اسلامی ضمن محکوم کردن حملات و اتهاماتی که در راستای اسلام‌هراسی متوجه دین اسلام است، دین اسلام را دین تسامح و همزیستی مسالمت آمیز دانست.
اكمل الدين احسان اوغلو

 

به گزارش خبرگزاری رسا، "اکمل الدین احسان اوغلو" دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در پنجمین کنفرانس بین المللی تمدن اسلامی که در زنگبار تانزانیا برگزار شد، تأکید کرد: دین اسلام برای تمام بشریت فرستاده شده و همه نژادها را بدون هیچ تفاوتی مخاطب قرار داده است. لذا این مسأله سهم بزرگی در مسلمان شدن فرزندان این مناطق و ایجاد تمدن اسلامی در زنگبار و مناطق اطراف آن داشته است.

 

وی با تأکید بر اینکه در شرایط وجود چند فرهنگی در جوامع، برای جلوگیری از پدیده اسلام‌هراسی راهی جز گفت‌وگو وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مسلمانان در حال حاضر خواستار شفاف سازی تصویر دروغینی هستند که اسلام‌هراسان آن را به دین اسلام و سمبل‌های دینی و مقدس مسلمانان نسبت داده اند.

 

احسان اوغلو با هشدار نسبت به رشد اسلام‌هراسی که منجر به اهانت به اسلام و مسلمانان می‌شود، اظهار داشت: من اعتقاد راسخ دارم که با فهم صحیح از دین اسلام و ارزش‌های آن و اشاعه تصویر حقیقی این دین در جامعه می‌توان در مقابل تعصبات ضد فرهنگی و ضد دینی ایستادگی کرد.

 

گفتنی است هدف از برگزاری این نشست، ‌تشریح وجود مختلف تمدن اسلامی در شرق آفریقا، تبادل نظر و رسیدن به نتایجی در مورد تأثیر تمدن اسلامی در منطقه بوده است./982/ب103/د

منبع: تقریب

ارسال نظرات