۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۱۸۳۷۳۱

بررسی لایحه منع تعصبات ضداسلامی در رسانه‌های فیلیپین

خبرگزاری رسا ـ پانگقانونگذار فیلیپینی در مخالفت با ترویج تعصبات ضداسلامی در رسانه‌های فیلیپین، لایحه جدیدی را مبنی بر ممنوعیت تهییج تعصبات ضداسلامی ارائه کرد.
فيليپين اسلام

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پانگالیان بالیندانگ، قانونگذار فیلیپینی اعلام کرد: در رسانه‌های فیلیپین مظنونان جرائم مختلف با وابستگی‌های قومی و مذهبی آن‌ها اعلام می‌شود که این مسأله منجر به افزایش تعصبات علیه پیروان آن دین و قومیت می‌شود، در‌حالی‌که جرائم ربطی به ادیان الهی ندارند.

 

وی افزود: در رسانه‌ها مرتب از عبارت‌های تروریست‌های مسلمان و یا سارقان مسلمان استفاده می‌شود که تبعیض آشکاری علیه مسلمانان است.

 

بالیندانگ با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که وی لایحه‌ جدیدی را مبنی بر ممنوعیت استفاده از واژه‌های «مسلمان» و «مسیحی» در توصیف و معرفی متهمان اقدامات غیرقانونی تحویل پارلمان فیلیپین داده است.

 

وی اعلام کرد: در این لایحه استفاده از کلماتی که متهمان و یا مجرمان را به دین، منطقه و یا قومیت خاصی مرتبط می‌کند، جرم خوانده شده و برای آن مجازات‌های مشخصی در نظر گرفته شده است.

 

بالیندانگ تصریح کرد: اینگونه برچسب‌گذاری‌ها تاکنون به اقلیت مسلمان فیلیپین لطمات زیادی وارد کرده است. در حقیقت، برادران مسلمان ما، جزوی از جامعه فیلیپین هستند و باید با آن‌ها به مانند دیگران با احترام برخورد شود.

 

مسلمانان حدود 8 درصد کل جمعیت فیلیپین را تشکیل می‌دهند. اسلام در قرن 13 هجری، حدود دویست سال پیش از مسیحیت به فیلیپین راه یافت.

 

میندانائو زادگاه اسلام در فیلیپین و خانه بیش از 5 میلیون مسلمان است. این منطقه که در جنوب فیلیپین واقع است به لحاظ منابع طبیعی غنی است و پس از سال‌ها کشمکش به یک منطقه خودمختار اسلامی تبدیل شد./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات