۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۱۸۳۸۸۵
نبیه بری:

دولتی بدون حزب‌الله در لبنان نخواهد بود

خبرگزاری رسا ـ رییس پارلمان لبنان تاکید کرد کابینه‌ای در این کشور بدون حضور حزب‌الله وجود نخواهد داشت و این حزب‌الله است که حضور دیگر احزاب را در کابینه تایید یا رد می‌کند.
نبيه بري در همايش «اسلام و مسيحيت و چالش هاي پيش رو»

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نبیه‌بری، رییس پارلمان لبنان در گفت‌وگو با پایگاه خبری النشره بر ضرورت رایزنی گروه های سیاسی در این کشور برای تعیین ماهیت دولت که سیاسی کامل، بی طرف و یا تکنوکرات باشد، تاکید کرد.

 

 

نبیه بری درباره بیانیه وزارتی دولت جدید لبنان نیز تاکید کرد: محتوای بیانیه باید بر معادله ارتش، ملت و مقاومت و اعلامیه بعبدا تاکید کند و این تنها متعلق به بیانیه دولت نیست بلکه اصل راهبرد دفاعی لبنان بر این استوار است.

 

 

رییس پارلمان لبنان درباره توطئه برخی برای وتوی حضور حزب الله در کابینه جدید این کشور گفت:حزب الله نیازی به کسی ندارد که آن را تایید کند بلکه این حزب الله است که دیگران را برای حضور در کابینه یا عدم حضور تایید و رد می کند.

 

 

وی افزود: این مانورهای سیاسی کافی است خودفروشی بس است دولتی بدون حزب الله ممکن نیست همان گونه که دولتی بدون جریان المستقل، حزب سوسیال و حزب الکتائب و دیگر احزاب امکان پذیر نیست.

 

 

نبیه بری با ابراز نگرانی به محاسبات برخی طرف های سیاسی بر اساس تحولات خارجی گفت: هر گونه محاسبه‌ای بر اساس تحولات خارجی قابل قبول نیست لبنانی‌ها باید در صحنه داخلی همبستگی خود را حفظ کنند و این وحدت نه تنها مشکل لبنانی ها را حل خواهد کرد بلکه به سوریه نیز برای حل بحران خود کمک می کند./983/ب103/د
منبع:فارس

ارسال نظرات