۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۱۸۴۵۱۲

تحصن اردنی‌ها در اعتراض به تجاوزات علیه مسجد‎الاقصی

خبرگزاری رسا ـ فعالان کارگری اردن با تجمع در مقابل مجتمع اتحادیه‌های شغلی در امان تجاوزات صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی را محکوم کردند.
تحصن اردني‌ها در اعتراض به تجاوزات عليه مسجدالاقصي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، فعالان اتحادیه‌های کارگری اردن با تجمع در مقابل مجتمع اتحادیه‌های شغلی در امان، پایتخت اردن، حملات و تجاوزات مکرر صهیونیست‌ها به قدس شریف و مسجدالاقصی را محکوم کردند.

 

شرکت‌کنندگان در این تحصن که از سوی کمیسیون دفاع از مسجدالاقصی و اماکن مقدس اتحادیه مهندسان راه‌اندازی شد، تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی را محکوم کرد.

 

مجید طبا، معاون رییس اتحادیه مهندسان اردن اعلام کرد: این تحصن برای اعلام محکومیت تجاوزات علیه مسجدالاقصی و اماکن مقدس است.

 

وی افزود: تحولات شکل گرفته در جهان عرب و سکوت به وجود آمده در نتیجه آن، اسرائیل را به افزایش حملات و تجاوزات خود علیه مسجدالاقصی و قدس شریف ترغیب کرده است.

 

وی از مقامات اردن خواست تا به سکوت خود پایان دهند و با اتخاذ یک موضع قاطع، تجاوزاتی که از سوی رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی صورت می‌گیرد، بایستند.

 

طبا همچنین اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از عمان و بازگشت سفیر اردن از تل‌آویو را خواستار شد.

 

وی گفت: 20 سال از انعقاد معاهده صلح اسلو میان رژیم اسرائیل و فلسطین می‌گذرد و وضعیت امروز فلسطینیان نشان‌دهنده بیهودگی مذاکرات است زیرا تنها منجر به افزایش جنایات اسرائیل علیه اماکن مقدس، سرزمین و مردم فلسطین شده است.

 

وی افزود: حمایت از مسجدالاقصی که هدف حملات سیستماتیک بی‌شماری قرار دارد، وظیفه همه مسلمانان، عرب‌ها و فلسطینیان است و در این میان دولت اردن مسؤولیت ویژه‌ای را برای مقابله با این حملات دارد./994/ب102/د
منبع: ایکنا

ارسال نظرات