۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۱۸۴۵۲۵
از سوی آستان قدس حسینی؛

چهارمین همایش مبلغان در کربلا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ چهارمین همایش مبلغان خانم و آقا از سوی بخش دینی آستان قدس حسینی در کربلای معلا برگزار شد.
چهارمين همايش مبلغان در کربلا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، چهارمین همایش ویژه مبلغان خانم و آقا با عنوان «امام حسین علیه السلام راه حقی که تنها افراد بصیر آن را طی می کنند»، از سوی بخش دینی آستان قدس حسینی در سالن خاتم الانبیای این حرم مطهر برگزار شد.

 

حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت آستان قدس حسینی در این مراسم که با حضور علمای سنی و شیعه از کشورهای مختلف جهان برگزار شد، گفت: مبلغ در دوران کنونی با چالش های فراوان میان ملت های اسلامی مواجه است. این چالش میان ملت های صورت می گیرد که خواهان اسلام معتدل بوده با جریان های افراطی که درصدد تضعیف دین مبین هستند.

 

وی افزود: مبلغان باید با تحولات کنونی جهان به خوبی آشنا باشند و با پیروان سایر ادیان نیز ارتباط برقرار کنند. عتبات مقدس کربلا آمادگی کاملی برای برگزاری همایش و جشنواره های ویژه فکر اهل بیت(ع) دارد.

 

حجت الاسلام شیخ حمزه الفتلاوی از مسؤولان آستان قدس حسینی نیز خاطر نشان ساخت: این همایش با هدف آماده سازی مبلغان خانم و آقا برای مواجه با هجمه های صورت گرفته در زمینه های مختلف علیه دین اسلام برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: استفاده از تجربه های دیگران، آموزش راه های توجیه مردم، تبیین احکام شرعی به دور از شبهه انگیزی و بیان نهضت حسینی از راه منبر از دیگر اهداف این همایش است.

 

جمعی دیگر از علما و مبلغان شرکت کننده در این همایش سخنرانی کردند. بحث و تبادل نظر درباره تبلیغ نیز از دیگر برنامه های این همایش بود./980/ب902/د

ارسال نظرات