۲۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۱۸۴۸۳۱
سید علی فضل الله:

مذاکره با رژیم صهیونیستی در پرتو ادامه جنایت‎های این رژیم بی‎معنا است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه منطقه حاره حریک بیروت، مذاکرات به اصطلاح صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی در پرتو ادامه جنایت‎های روزافزون این رژیم اشغالگر را بی‎فایده توصیف کرد.
سيد علي فضل الله، امام جمعه بيروت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، خطیب جمعه منطقه حاره حریک لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امامین حسنین(ع) برگزار شد با اشاره به سی و یکمین سالگرد فاجعه کشتار صبرا و شتیلا از سوی رژیم صهیونیستی گفت: این فاجعه که به کشتار هزاران بی گناه از سوی رژیم اشغالگران و مزدوران آن انجامید باید در ذهن ها زنده نگه داشته شود تا شاهدی زنده علیه ماهیت جنایتکارانه صهیونیست ها باشد.

 

وی از پیگیری سیاسی، حقوقی و رسانه ای برخی جریان ها برای محاکمه عاملان این جنایت تقدیر کرد و افزود: رژیم صهیونیستی به جنایت علیه قدس و مسجد الاقصی ادامه داده و زمینه برگزاری جشن یهودیان را با ممانعت از ورود فلسطینیان به این مسجد فراهم می سازد.

 

حجت الاسلام فضل الله با تأکید بر اینکه صهیونیست ها درصدد تقسیم مسجد الاقصی به دو بخش مسلمان و مسیحی با هدف تسلط کامل بر مسجد هستند، تصریح کرد: همه این رخدادها در پرتو سکوت کشورهای عربی و اسلامی صورت می گیرد و جهان اسلام و عرب هیچ عکس العملی در قبال آنچه در فلسطین و به ویژه در قدس و مسجد الاقصی رخ می دهد از خود نشان نمی دهد.

 

خطیب جمعه بیروت بر لزوم وحدت گروه های فلسطینی در برابر دشمن صهیونیسم تأکید کرد و اظهار داشت: جا دارد سوال همیشگی خود را درباره مذاکرات به اصطلاح صلح فلسطین و رژیم صهیونیستی تکرار کرده و بپرسیم که این مذاکرات در پرتو اشغال بیش از 45 درصد از خاک ضفه غربی از سوی صهیونیست ها چه سودی دارد؟ و آیا این مذاکرات با وجود ادامه جنایت صهیونیست ها به ویژه بازداشت و اعدام شهروندان و همچنین بی تفاوتی اعراب در قبال فلسطین به نتیجه می رسد؟

 

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به ادامه بحران در سوریه اشاره کرد و ادامه داد: سوریه به گروگانی در دست کشورهای بزرگ تبدیل شده و مصالح ملت سوریه به هیچ عنوان مورد توجه قرار نمی گیرد. در حالی که هیچ سخنی از زرادخانه های هسته ای رژیم صهیونیستی شنیده نمی شوند همه اذهان به سوی سلاح شیمیایی سوریه و پرونده هسته ای ایران رفته اند.

 

حجت الاسلام فضل الله از ادامه سرکوب مردم در بحرین ابراز نگرانی کرد و گفت: در حالی که انتظار می رفت دولت بحرین به آرام سازی اوضاع بپردازد، شاهد آن هستیم که اقداماتی نظیر بازداشت یکی از رهبران جمعیت الوفاق و تلاش برای تعطیلی شورای اسلامی علما هستیم.

 

خطیب جمعه بیروت در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه از دعوت گروه های سیاسی برای گفت وگو استقبال کرد و از همگان خواست از این فرصت برای آرام سازی اوضاع استفاده کنند./980/ب901/د

ارسال نظرات