۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۱۸۴۹۳۶

کاندیداتوری ۵۰ مسلمان در انتخابات پارلمانی آلمان

خبرگزاری رسا ـ حدود ۵۰ مسلمانان کاندیدای شرکت در انتخابات پارلمانی آلمان هستند که قرار است فردا (یکشنبه ۲۲ سپتامبر) برگزار شود.
انتخابات

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در حالی که هجدهمین انتخابات ملی پارلمانی آلمان فردا (یکشنبه 31 شهریور) برگزار می شود، مشارکت فعال مسلمانان در این انتخابات برای مشارکت در امور اجتماعی و عرصه سیاسی آلمان به نکته مهمی تبدیل شده است.

 

بر اساس گزارش های منتشر شده حدود 50 مسلمانان کاندیدای شرکت در انتخابات پارلمانی آلمان در سال 2013 هستند.

 

بر اساس برآورد سازمان های غیر دولتی در آلمان،از چهار هزار و 551 کاندیدای شرکت کننده در انتخابات پارلمانی 2013،حدود 99 دارای پیش زمینه مهاجرتی هستند که نیمی از آنها را مسلمانان تشکیل می دهند.

 

بسیاری از مسلمانان شرکت کننده در انتخابات، نمایندگان احزاب سیاسی بزرگ در آلمان هستند که از آن جمله می توان به Cem Ozdemir، رییس «حزب سبز»،  Aygul Özkan، وزیر سابق امور اجتماعی در «ساکسونی سفلی» (اتحاد دموکرات مسیحی) و Bilkay Öney، یکی از وزرای ایالت «بیدن واتمبرگ» (حزب سوسیال دموکرات) اشاره کرد.

 

همچنین گزارش ها حاکی از مشارکت گسترده مسلمانان برای انتخاب کاندیدای اصلح است.

 

در همین راستا چندی پیش انجمن ملی مسلمانان در ایالت «ساکسونی» از مسلمانان خواست در انتخابات شرکت کنند.

 

انجمن مسلمانان آلمان با صدور بیانیه ای در این باره گفت: یکی از امور ضروری که اسلام بر عهده مسلمانان قرار داده است انتخاب یک نقش کلیدی در دولت و کمک به ایجاد منافع عمومی دولت است.

 

در حال حاضر جمعیت واجد شرایط رای در آلمان حدود 61.8 میلیون است. جمعیت آلمان اکنون 80.2 میلیون نفر است.

 

در انتخابات سال جاری دو جناح اصلی یعنی ائتلاف آنگلا مرکل (دموکرات مسیحی) و حزب سوسیال دموکرات به رهبری «پییر اشتاینبروک» با هم رقابت تنگاتنگ دارند. /982/ب102/د

منبع: شبستان

ارسال نظرات