۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۱۸۵۰۳۹

نماینده مسلمان مجلس انگلیس خواستار گفت‎وگو و اتحاد میان مسلمانان جهان شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مسلمان مجلس اعیان انگلیس در اجلاس جهانی تقریب مذاهب اسلامی در لندن خواستار گفت‎وگو و اتحاد میان مسلمانان جهان شد.
نماينده مسلمان مجلس اعيان انگليس
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پرس تی وی، نظیف احمد، نماینده مسلمان مجلس اعیان انگلیس در اجلاس جهانی تقریب مذاهب اسلامی که در شهر لندن، پایتخت انگلیس برگزار شد از مسلمانان جهان خواست که از طریق گفت‎وگو به تقویت اتحاد میان خود بپردازند.
 
وی که در سال 1998 میلادی وارد مجلس اعیان انگلیس شده است از تمامی مسلمانان خواست که رهبران خود را به وارد شدن در گفت‎وگوها و دیدارهای دیپلماتیک به منظور پایان دادن به اختلافاتی نظیر سوریه و بحرین ترغیب کنند.
 
نظیف احمد همچنین به ستایش از نقش مسلمانان در جامعه انگلیس پرداخته و از رهبران مسلمانان این کشور خواست که نقش فعالتری در حل مشکلات اجتماعی انگلیس بازی کنند.
 
نماینده مسلمان مجلس اعیان انگلیس افزایش جنایت، اعتیاد و ناکامی های تحصیلی را مهمترین مشکلات پیش روی مسلمانان کشورش دانست.
 
طبق آمارهای رسمی منتشر شده در انگلیس، مسلمانان از نظر آمارهای مربوط به اشتغال، فقر و حقوق اجتماعی در زمره محروم ترین گروه های نژادی قرار دارند.
 
نظیف احمد از مسلمانان انگلیس خواست که کانال های ماهواره ای اشاعه دهنده پدیده اسلام هراسی و مبلغ خشونت علیه مسلمانان را به دولت این کشور معرفی کنند.
 
اجلاس جهانی تقریب مذاهب اسلامی روز شنبه در انگلیس برگزار شد و 20 چهره دینی و سیاسی مسلمان در آن به بحث درباره راه های مقابله با تفرقه در میان مذاهب مختلف اسلامی و حمایت از اتحاد مسلمانان جهان پرداختند./990/ب902/د
ارسال نظرات