۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۱۸۵۲۷۳
یکی از علمای عربستان:

انسان در مراحل زندگی به حیات جدیدی نیاز دارد

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای عربستان گفت: انسان در همه مراحل زندگی به حیات جدید نیاز دارد و بدون آن زندگی معنا نخواهد داشت.
حجت الاسلام شيخ فيصل العوامي از علماي عربستان


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ فیصل العوامی از علمای شیعه عربستان شب گذشته در منطقه قطیف به بیان فلسفه شریعت اسلام پرداخت و گفت: انسان در همه مراحل زندگی به حیات جدید نیاز دارد و بدون آن زندگی معنا نخواهد داشت.


وی افزود: شریعت الهی در طول زمان دچار دست خوش تغییر و تحولات بسیاری شده است و در هر دوران با پستی و بلندی‎های خاصی مواجه شده به طوری که مسیر شریعت و تکامل آن در زمان امیرمومنان علی (ع) با زمان امام صادق (ع) مختلف است و این می‎تواند معنای از "نسخ شرائع" باشد.


حجت الاسلام العوامی بیان داشت: تغییر اهداف در مسیر زندگی انسان‎ها تاثیر به‎سزایی دارد به طوری که هر روز ممکن است که اهداف دچار تغییر و تحول شود.


وی با استناد به روایت «من تساوى یوماه فهو مغبون» گفت: اگر انسانی دو روز زندگی‎اش همانند هم باشد زیان کرده است. این زیان فقط از نظر کمی نیست بلکه از نظر کیفی نیز می‎تواند باشد. در نتیجه انسان‎ها باید فکر و روح خود را نسبت به روز دیگر پرورش دهد و مسیر تعالی را طی کند./994/ب903/د

ارسال نظرات