۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۱۸۵۶۶۴
امام جمعه قطیف عربستان:

حجاج باید به فلسفه عبادی حج توجه کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قطیف عربستان با تاکید بر استفاده حجاج از موسم حج گفت: حجاج بیت الله الحرام باید به فلسفه عبادی حج توجه کنند.
حجت الاسلام شيخ فيصل العوامي از علماي عربستان


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ فیصل العوامی، امام جمعه قطیف عربستان، در نماز جمعه روز گذشته این شهر، بر ضرورت استفاده حداکثری حجاج از موسم حج تاکید کرد و بیان داشت: حجاج بیت الله الحرام باید از مراسم عبادی حج نهایت استفاده را کنند.


وی افزود: این مراسم می تواند جنبه‎های عبادی و ایمانی بسیاری برای هر شخصی داشته باشد که هر کس به اندازه ظرفیت معنوی خود از آن برداشت می‎کند.


حجت الاسلام العوامی از حجاج خواست که به فلسفه عبادی حج توجه‎ کنند و برای طی مراتب کمال و خودسازی نیز تلاش مضاعفی انجام دهند.


وی با اشاره به جنبه‎های اجتماعی اعمال حج گفت: ارتباط با همه مسلمانان جهان بخشی از جنبه‎های معنوی موسم حج است. همه انسان‎ها از سراسر جهان در موسم حج در کنار یکدیگر به عبادت خداوند می‎پردازند که  این مسأله جلوه‎ای از شکوه معنوی اسلام است.


این عالم عربستانی با اشاره به آیه 27 و 28 سوره حج بیان داشت: یکی دیگر از آثار جمع شدن مسلمانان در ایام حج تبادل اخبار، تجربیات، افکار، فرهنگ‎ها و حل مشکلات و مسائل مختلف است./994/ب902/د

ارسال نظرات