۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۸۵۷۶۷

مخالفت نخست‎وزیر انگلیس با ممنوعیت پوشش اسلامی نقاب

خبرگزاری رسا ـ نخست‎وزیر انگلیس با بیان این که انگلیس نباید در ممنوع کردن حجاب از سایر کشورهای اروپایی پیروی کند مخالفت خود را با منع پوشش اسلامی نقاب اعلام کرد.
نخست وزير انگليس
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری رویترز، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس گفت که این کشور نباید از سایر کشورهای اروپایی پیروی کرده و پوشش اسلامی نقاب را ممنوع کند.
 
وی در نخستین روز گردهمایی سالیانه حزب محافظه کار در شهر منچستر انگلیس به یکی از شبکه های تلویزیونی این کشور گفت: ما یک کشور آزاد هستیم و مردم باید آزاد باشند که هر لباسی را که دوست دارند بپوشند.  
 
نخست وزیر انگلیس با این حال مدعی شد که نهادهایی مانند دادگاه قضایی می توانند قوانین محدودکننده خود را در مورد حجاب اعمال کنند تا بتوانند به این ترتیب بهتر به وظیفه خود عمل کنند.
 
حدود 2.7 میلیون مسلمان در انگلیس زندگی می کنند و دولت این کشور بارها ادعا کرده است که تلاش می کند بدون ایجاد محدودیت در آزادی های دینی این افراد، پیوند آنان با سایر اعضای جامعه را تقویت کند.
 
فرانسه و بلژیک از جمله کشورهای اروپایی هستند که پوشش اسلامی نقاب را در اماکن عمومی و سازمان های دولتی ممنوع کرده اند.
 
فرانسه در سال 2010 میلادی قانونی وضع کرد که به موجب آن استفاده از پوشش اسلامی برقع و نقاب به نحوی که صورت را به طور کامل بپوشاند به علت مخالفت با سنت ها و ارزش های کشور ممنوع شد.
 
حکم یک قاضی انگلیسی مبنی بر ممنوع بودن استفاده از پوشش اسلامی نقاب برای شاهدان حاضر در دادگاه نیز در چند روز اخیر اعتراضات فراوان مسلمانان این کشور را به همراه داشته است./990/ب902/د
ارسال نظرات