۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۱۸۵۷۷۳
نخست وزیر سوریه:

تسلیحات نظامی برای مقابله با هرگونه تجاوز اسرائیل را داریم

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر تأکید کرد که طرح پیشنهادی روسیه کاملا با موضع دمشق هماهنگ است و سوریه تجهیزات نظامی لازم برای مقابله با تجاوز اسرائیل را دارد.
ديدار نادر وائل‌الحلقي نخست وزير سوريه با رهبر معظم انقلاب

 

به گزارش خبر گزاری رسا، وائل الحلفی نخست وزیر سوریه در گفت‎وگو با شبکه خبری المنار تأکید کرد که طرح روسیه برای نابودی سلاح‌های شیمیایی سوریه کاملا با مواضع دمشق هماهنگ است و سوریه به اجرای تعهدات خود پایبند است بنابراین نیازی برای توافق بر قطعنامه‌های بین‌المللی نیست.

 

الحلفی افزود: سوریه شرایط لازم برای فعالیت تیم بازرسان سازمان ملل را که در سوریه حضور دارند فراهم خواهد کرد و ما فهرستی از انبارهای خود را به سازمان ملل اعلام کرده‌ایم و در انبارهای ما به روی تیم سازمان ملل باز است.

 

نخست وزیر سوریه تأکید کرد که سلاح شیمیایی تنها در شرایط یأس و ناامیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد و دمشق هنوز به چنین مرحله‌ای نرسیده‌ و در مسیر پیروزی گام بر می‌دارد.

 

وی تأکید کرد که با توجه به فشار آمریکا و غرب برای حمله به سوریه، حکومت تنها به وظیفه خود برای حمایت از وطن و ملت و دور کردن کشور از جنگ، عمل کرده و طرح نابودی جنگ افزارهای شیمیایی را پذیرفته است و با این حال این کشور توانایی نظامی لازم برای مقابله با هرگونه تجاوز اسرائیل را دارد.

 

الحلقی همچنین با اشاره به جرائم و جنایت‌های تروریست‌ها در سوریه گفت: مردم سوریه قربانی اقدامات مجرمانه تروریست‌ها و حامیانشان قرار گرفته‌اند./994/ب103/د
منبع:فارس

ارسال نظرات