۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۱۸۵۸۰۶
رییس شورای اجرایی حزب الله:

حزب‎الله توانایی تغییر معادلات منطقه را دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای شرعی حزب الله لبنان با محکومیت شهادت جمعی از نیروهای این جنبش در درگیری مسلحانه شهر بعلبک، گفت: حزب‎الله توانایی تغییر معادلات منطقه را دارد.
سيد هاشم صفي الدين رييس شوراي اجرايي حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید هاشم صفی الدین، رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسمی که امروز در منطقه کونین جنوبی برگزار شد شهادت جمعی از مسؤولان و اعضای حزب الله به دست اعضای قبیله آل شیاح در شهر بعلبک را به شدت محکوم کرد و گفت: آنچه روز گذشته در بعلبک رخ داد از عجایبی است که در لبنان به وجود می آید. با وجود آنکه در این شهر به ما تجاوز شد اما صبر و تحمل کرده تا بعلبک به سوی فتنه گام برندارد.

 

وی افزود: با وجود صبر و آرامشی که از خود نشان دادیم برخی افراد که تنها با زبان فتنه مذهبی و طایفه ای آشنا هستند، بیش از گذشته به جنایت علیه مقاومت می پردازند.

 

حجت الاسلام صفی الدین بر لزوم برقراری آرامش از سوی دولت و نیروهای امنیتی تأکید کرد و اظهار داشت: از دقایق اولیه حادثه بعلبک تأکید کردیم که دولت و دستگاه های امنیتی می توانند این حادثه را درمان کنند، ولی فتنه گران تنها در پی فتنه و تنش مذهبی و طایفه ای در چارچوب مصالح سیاسی و رسانه ای خود هستند.

 

رییس شورای اجرایی حزب الله تصریح کرد: آیا این افراد و گروه ها از تجربه های گذشته که تنها ناکامی و شکست و تنش مذهبی را به همراه داشته و به هیچ یک خواسته هایشان نرسیدند، درس عبرت نگرفتند؟

 

وی با اشاره به قدرت حزب الله لبنان، خاطر نشان ساخت: ما از قدرت بازدارندگی بهره مند هستیم و توانایی ساخت و تغییر معادلات بزرگی را در لبنان و منطقه داریم، امری که به مذاق برخی خوش نمی آید. این در حالی است قدرت حزب الله به معنای قدرت لبنان است، ولی به جای آنکه از این قدرت محافظت کنند به فکر رهایی از آن هستند.

 

سید هاشم صفی الدین ادامه داد: فتنه گران مطمئنا شکست خورده و نقشه هایشان با ناکامی مواجه می شود. آنها با وجود همه شکست ها بار دیگر به دادن وعده های بیهوده به مردم می پردازند و در راه تشکیل دولت نیز سنگ اندازی می کنند.

 

گفتنی است در درگیری شدیدی که میان اعضای قبیله آل شیاح با نیروهای امنیتی در شهر بلعبک رخ داد عماد بلوغ از مسؤولان حزب الله لبنان به همراه سه تن دیگر از نیروهای این جنبش به شهادت رسیدند.

 

این درگیری ها در اعتراض به ایجاد ایست بازرسی حزب الله لبنان در برخی مناطق شهر به وقوع پیوست.

 

قبیله آل شیاح از قبایل سنی حامی مخالفان سوریه محسوب می شود و با حزب الله دشمنی دیرینه دارد./980/ب902/د

ارسال نظرات