۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۱۸۶۰۰۲

بررسی «جنبش‌های اصلاحی در جهان اسلام» در سمینار بلژیک

خبرگزاری رسا ـ سمینار آموزشی «جنبش‌های اصلاحی در جهان اسلام»، یکشنبه، چهاردهم مهرماه، در پایتخت بلژیک برگزار می‌شود.
جهان اسلام

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سمینار آموزشی «جنبش‌های اصلاحی در جهان اسلام» به همت انجمن اسلامی «فتوا» یکشنبه چهاردهم مهرماه در دو بخش در بروکسل بلژیک برگزار می شود که نخستین بخش آن، چهاردهم مهرماه با موضوع «محمد عبده» و «سیدجمال‌الدین اسدآبادی» برگزار خواهد شد.

 

طی این سمینار که با حضور «حسن عمدونی» و «عبدالحمید تمثمانی»، دو تن از اساتید دانشگاه بلژیک و کارشناس جنبش‌های اسلامی در بروکسل برگزار می شود، شرکت‌کنندگان با اندیشه‌های «محمد عبده»، فقیه٬ حقوقدان و اصلاح‌گر دینی مصری و به روایت طرفدارانش از اندیشمندان مسلمان و از پیشگامان نواندیشی دینی در دنیای اسلام و نیز سیدجمال‌الدین اسدآبادی به عنوان اولین متفکر مدرن و فعال اجتماعی مسلمان که تاثیرات زیادی در جهان اسلام داشت، آشنا خواهند شد.

 

این سمینار آموزشی از ساعت 9 صبح تا 17 به وقت محلی در بروکسل برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان به حضور در این گردهمایی باید با مراجعه به وب‌سایت انجمن اسلامی «فتوا» ثبت‌نام کنند.

 

همچنین بر اساس این گزارش، بخش دوم سمینار نیز طی ماه جاری میلادی برگزار می شود و طی آن، جنبش‌های اصلاحی قرن بیست و یکم مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات