۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۱۸۶۲۷۰
اندیشمند ترکیه‎ای:

یک فرد مسلمان هیچ‎گاه تروریست نمی‎شود

خبرگزاری رسا ـ اندیشمند ترکیه‎ای با رد هرگونه دخالت مسلمانان حقیقی در حوادث تروریستی در جهان، گفت: محال است مسلمان، تروریست و تروریست، مسلمان باشد.
انديشمند ترکيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، "محمد فتح الله کولن"، اندیشمند ترکیه ای در تحلیلی از حوادث تروریستی اخیر در کشورهایی نظیر سوریه، پاکستان، کنیا و...که با نام اسلام و مسلمانان رخ می دهد، بیان داشت: تروریسم نمی تواند از سوی کسی که دارای فطرت سلیم اسلامی باشد و با تعالیم این دین مبین آشنایی داشته باشد، سر زند.

 

وی افزود: کسانی که دست به این گونه اقدامات تروریستی می زنند، هیچ درکی از اصول و عقاید اسلامی ندارند؛ این اقدامات برگرفته از طغیان های ناشی از افراط گرایی در برخی جوانان است، یا با تحریک دست های بیگانه صورت می گیرد که خود را مسلمان جلوه می دهند و یا این که از سوی جنایتکاران و با سرمایه های برخی جریان ها سر می زند.

 

این اندیشمند ترکیه ای در ادامه "صلح" را اساس و زیربنای همه مسائل و امور در این جهان برشمرد و گفت: در زمان صلح، قتل و کشتار بین انسان ها طبیعی نیست خصوصا این که کودکان، زنان و کهنسالان حتی در زمان جنگ باید از هرگونه اقدام نظامی در امان باشند ولی این در حالی است که شاهد هدف قرار گرفتن آنها نیز هستیم؛ و این مسأله ای است که اسلام بر آن تاکید دارد لذا نمی توان عملیات تروریستی را که در کشورهای مختلف رخ می دهد به اسلام و مسلمانان نسبت دهیم.

 

وی تاکید کرد: قران کریم نیز بارها بر این مسأله تاکید و مجازات تروریستها به عذاب دردناک و جاودانه شدن آنها در آتش جهنم را وعده داده است./982/ب102/د

منبع: تقریب

ارسال نظرات