۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۱۸۶۷۵۰
سرخوردگی در میان اسلام‎ستیزان اروپایی؛

رهبر گروه اسلام‎ستیز انگلیسی استعفا داد

خبرگزاری رسا ـ رهبر یکی از فعال‎ترین گروه‎های اسلام‎ستیز انگلیسی با اعلام این که بهتر است به جای مبارزه خشن با ایدئولوژی اسلامی از طریق ایده‎های دموکراتیک به جنگ اسلام برویم، از سمت خود استعفا داد.
تومي رابينسون، رهبر مستعفي گروه اسلام ستيز ليگ دفاعي انگليس
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری اکسپرس، تومی رابینسون، رهبر گروه اسلام ستیز لیگ دفاعی انگلیس که در زمره شناخته شده ترین گروه های راست افراطی این کشور است از سمت خود استعفا داد.
 
وی در بیان دلایل خود گفت: من مدت زیادی عضو این گروه بودم اما اکنون استعفا می دهم چرا که اقدامات گروه هایی مانند لیگ دفاعی انگلیس را دیگر سازنده نمی دانم.
 
رهبر سابق گروه اسلام ستیز انگلیسی افزود: من خطراتی را که جریان راست افراطی برای جامعه دارد تایید می کنم و لازم می دانم که به جای برخورد خشن با ایدئولوژی اسلامی از طریق ایده های دموکراتیک به جنگ اسلام برویم.
 
تومی رابینسون همچنین تاکید کرد: از این که همواره به عنوان نماینده "احمق هایی" که دست به اعمال خشونت آمیز علیه مسلمانان می زنند از من یاد می شود خسته شده ام.  
 
وی گفت: هرگاه که به مسجدی حمله می شود عکس من بر روی تمامی روزنامه های سراسری چاپ می شود و فردای آن روز وقتی که برای بردن کودکانم به مدرسه می روم والدین همکلاسی های آنان به طرز عجیبی به من نگاه می کنند.  
 
اعلام استعفای رهبر گروه اسلام ستیز لیگ دفاعی انگلیس، که متهم به جرایم زیادی در ارتباط با آزار و اذیت مسلمانان است با واکنش های مختلفی از سوی مسلمانان و گروه های ضد افراط گرایی روبرو شده و برخی از آنان این اظهارات را واقعی نمی دانند.
 
این در حالی است که چندی پیش کوین کارول، یکی دیگر از اعضای گروه افراطی لیگ دفاعی انگلیس نیز از این گروه خارج شده بود./990/ب902/د
ارسال نظرات