۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۱۸۶۸۴۳
در همایش حبیب دل‌ها؛

کتاب حبیب‌ از زبان حبیب رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب حبیب‌ از زبان حبیب در همایش حبیب دل‌ها و با حضور حجت‌الاسلام نجف لک‌زایی رونمایی شد.
شهيد حبيب لک زايي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ظهر امروز در همایش حبیب دل‌ها (یادواره گرامی‌داشت سردار پاسدار شهید حبیب لک‌زایی) در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، از کتاب حبیب از زبان حبیب رونمایی شد.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این همایش حجت‌الاسلام ثنایی مدیر کل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به میهمانان و شرکت کنندگان این همایش خیر مقدم گفت.

در ادامه شریف لک‌زایی دبیر همایش حبیب دل‌ها در سخنانی گفت: کتاب حبیب از زبان حبیب مجموعه گفت‌وگوهای سردار حبیب لک‌زایی و زندگینامه خودنوشت آن شهید بزرگوار است.

رییس هیأت مدیره مؤسسه فرهنگی هنری عرشیان کویر تاسوکی با بیان این‌که مجموعه مقالات این همایش منتشر و در همایش سیستان و بلوچستان رونمایی می‌شود، افزود: این مقالات که به همایش ارسال شده در سیصد صفحه مشتمل بر مقالات برتر همایش است که منتشر خواهد شد.

لک‌زایی از انتشار مجموعه پایان نامه کارشناسی ارشد شهید لک‌زایی با عنوان بسیج و امنیت ملی خبر داد و گفت: این مجموعه در حال آماده شدن است و در آبان ماه منتشر و در هفته بسیج در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

حبیب‌الله دهمرده استاندار پیشین سیستان و بلوچستان، کرمان و لرستان نیز در این همایش به ذکر خاطراتی از شهید حبیب لک‌زایی پرداخت.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش طی سخنانی یکی از بارزترین صفات شهید لک‌زایی را اخلاص دانست و ابراز کرد: شهید لک‌زایی به خاطر اخلاص محبوب و مورد اعتماد رزمندگان و بسیجیان دوران جنگ تحمیلی بود.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش تأثیرگذار شهید لک‌زایی در دفاع مقدس اظهار کرد: شهید لک‌زایی در ترغیب و تشویق جوانان در راه دفاع از انقلاب اسلامی نقش مؤثری داشت.

وی ادامه داد: شهید لک‌زایی تمام وقت خود را برای دفاع از حریم ولایت صرف کرد و در این راه از تمام حقوق خود به طور کامل گذشت.

سردار ملکی رییس مرکز تعالی معنوی کوثر نیز در این همایش با اشاره به این‌که راه شهید لک‌زایی صبر و بصیرت بود، اظهار کرد: راه صبر و بصیرت باید به خوبی برای مردم تبیین شود تا تداوم داشته باشد.

حجت‌الاسلام رهدار از دیگر سخنرانان این همایش بود وی با تأکید بر این‌که ذکر و یاد شهیدان نباید محدود به مجالس غیر علمی باشد، گفت: مقام شهدا حکمت یعنی بالاترین درجه علم است و مناسب است که جلسات یادواره شهدا با رویکرد علمی و در مراکز علمی حوزه‌ و دانشگاه‌ برگزار شود.

وی ادامه داد: چیزی که در جلسات بزرگداشت شهدا کمتر مشاهده می‌شود این است که از مجموعه خاطرات شهدا نظریه مقاومت و نظریه هویت کمتر بیرون می آید.

حجت‌الاسلام رهدار با بیان این‌که نباید در یادواره‌ها از شهدای ما به عنوان تاریخ یاد کرد، اظهار داشت: شهیدان فرهنگ ما هستند، تاریخ پشت سر ما و فرهنگ پیش روی ما است، از تاریخ رد شدیم اما فرهنگ سریان دارد و فرهنگ، میراث شهیدان است.

در پایان این همایش با حضور حجت‌الاسلام لک‌زایی، حجت‌الاسلام رهدار، حسینی نماینده مردم زابل، رضا لک‌زایی مؤلف کتاب حبیب از زبان حبیب، حبیب‌الله دهمرده استاندار پیشین سیستان و بلوچستان و سردار ملکی از کتاب حبیب از زبان حبیب رونمایی شد.

گفتنی است، شهید حبیب لک‌زایی در سال 67 در منطقه عملیاتی شلمچه از ناحیه چشم، پهلو، سر، گردن و پا به شدت مجروح گشت بطوریکه سایر همرزمان وی که اسیر شدند تصور کردند کشته شده‌است و در اردوگاه اسرا برای وی مراسم فاتحه گرفتند. اما بعد از مداوا و تلاش پزشکان در بیمارستان آیت‌الله کاشانی اصفهان به عنوان شهید زنده به زندگی بازگشت. از قول وی نقل شده‌است که می‌گفت: "از زمان جبهه به بعد، خدا به او برای زندگی وقت اضافه داده‌است و لذا آن را وقف خدا می‌نماید."

در تاریخ 25 مهر1391، پس از تحمل 24 سال رنج ناشی از جراحات و مصدومیت‌های دوران جنگ در حالی که بیش از 60 ترکش در بدن داشت، در بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش در تهران به دیار حق شتافت و بعد از انتفال به زادگاهش، در حسینیه شهدا و در گلزار شهدای ادیمی به خاک سپرده شد، وی بعد از شهادت به درجه سرتیپ تمامی ارتقاء یافت./927/پ202/ق

ارسال نظرات