۲۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۱۸۷۴۴۴
یکی از رهبران شیعی مصر:

افراط‎گرایان اجازه برگزاری جشن عید غدیر را نمی‎دهند

خبرگزاری رسا ـ یکی از رهبران شیعی مصر با بیان این که عید غدیر از مهم‎ترین اعیاد شیعیان در مصر است، گفت: شیعیان به خاطر وجود افراط گرایان در مصر اجازه ندارند این عید را آشکارا جشن بگیرند.
غدير

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمود جابر از رهبران شیعی مصر اظهار کرد: عبد غدیر از مهم ترین اعیاد شیعیان است که در مصر و خارج از این کشور جشن گرفته می شود.

 

محمود جابر افزود: در مصر حسینیه ای برای برگزاری جشن غدیر وجود ندارد، بنابراین شیعیان در منازلشان جمع شده و به قرائت قرآن و دعا و سرودهای دینی می پردازند.

 

جابر تصریح کرد: حدیث نبوی معروف «انی تارکم فیکم الثقلین ما ان تمسکتم بهما لن تضلوا ابداً کتاب الله و عترتی آل بیتی» در کتب صحیح مسلم و الالبانی و برخی دیگر از کتب روایات و حدیث موجود است، هر چند که اگر روایات در کلمات با یکدیگر اختلاف داشته باشند، اما همگی در محتوا بر صحت واقعه غدیر دلالت دارند.

 

محمود جابر در پایان تأکید کرد: شیعیان مصری نمی توانند به شکل علنی عید غدیر را جشن بگیرند؛ زیرا گروه های افراطی نمی توانند با کسانی که از نظر مذهب و عقیده با آنان اختلاف دارند، زندگی کنند و شیعیان را تکفیر می کنند./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات