۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۱۸۷۸۴۴
آیت الله نجفی:

شیعیان در خط مقدم مواجهه با دشمن قرار دارند

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف با اشاره به اینکه نجف اشرف پایتخت اسلام واقعی است و در دل اهل بیت(ع) و پیروانان آنان قرار دارد، گفت: شیعیان خارج از عراق در خط مقدم مواجهه با دشمن قرار دارند.
حضرت آيت الله بشير نجفي از مراجع تقليد نجف اشرف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف در جمع زائران بارگاه ملکوتی امیرمومنان علی(ع) با اشاره به جایگاه والای نجف گفت: نجف اشرف در دل اهل بیت(ع) و پیروان آنان قرار دارد و پایتخت اسلام واقعی به شمار می آید.

 

وی افزود: نجف پایتخت اول ائمه اطهار(ع) بوده و بر اساس روایات پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) آخرین پایتخت امام زمان(عج) خواهد بود تا مناره ای برای حق، عدالت و انصاف مظلومان باشد.

 

حضرت آیت الله نجفی بر لزوم تلاش مومنان برای فراهم کردن ظهور امام زمان(عج) تصریح کرد: منتظران حضرت ولیعصر(ع) به دو بخش تقسیم می شوند که بخشی از آنان در عراق و بخشی دیگر در عراق قرار دارند که وظایف مختلفی بر عهده آنان است.

 

این مرجع تقلید ادامه داد: بخش اول کسانی هستند که در خارج از عراق زندگی می کنند که در خط آتش دشمن و در خط مقدم مواجهه با دشمن قرار دارند. آنان وظیفه دفاع از پایتخت تشیع و دوری خطر از آن را برعهده دارند.

 

وی تأکید کرد: وظیفه کسانی که در عراق زندگی می کنند نیز آماده سازی ظهور است، زیرا برپایی حکومت اسلامی بدون وجود شرایط آن غیرممکن به نظر می رسد.

 

حضرت آیت الله نجفی در پایان خاطر نشان ساخت: شیعیان باید وظیفه خود را در قبال امام عصر(ع) بدانند و آن را به خوبی انجام دهند. همه وظیفه داریم اوضاع کنونی را اصلاح کرده و زمینه لازم برای ظهور منجی و نجات جهان از ظلم و ستم فراهم سازیم./980/ب902/د

ارسال نظرات