۰۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۸۸۰۵۵
اندیشمند شیعه مصر:

سلفیان در مصر پیروان اهل بیت را هدف قرار داده‎اند

خبرگزاری رسا ـ یکی از رهبران شیعه مصر، در پیامی به وزیر کشور نوشت: در مدت اخیر تعدادی از گروه‎های تروریستی سلفی، شهروندان و به خصوص پیروان اهل بیت(ع) را هدف قرار داده‎اند.
مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «محمود جابر» از رهبران شیعه مصر، تاکید کرد: به مناسبت جشن های عید غدیر پیام های تهدید زیادی برای رهبران شیعی فرستاده شد.

 

جابر در پیامی به وزیر کشور نوشت: در مدت اخیر تعدادی از گروه های تروریستی سلفی، شهروندان و به خصوص پیروان اهل بیت(علیهم السلام) را هدف قرار داده اند.

 

وی در ادامه افزود: همین گروه عامل به شهادت رسیدن فجیع حسن شحاته، از بزرگان شیعی در یکی از روستاهای استان الجیزه شدند.

 

محمود جابر همچنین تصریح کرد: گروه های سلفی جهادی به شیعیان هشدار دادند که اگر روز عید غدیر را گرامی بدارند و جشن بگیرند، خونشان مباح خواهد بود و همان طور که کلیسای العذرا را منفجر کردند، کشور را وارد حالتی از درگیری و تروریسم خواهند کرد.

 

وی با اشاره به یکی از احزاب سلفی به نام «ائتلاف الصحب والآل فی مصر» گفت: به راستی چه کسی از چنین حزبی حمایت می کند؛ به طوری که در چند روز گذشته «ولید السماعیل» رییس حزب مذکور پیام های تهدیدآمیز و خطرناک به شخصیت های بزرگ شیعی فرستاد.

 

این رهبر شیعه مصر تاکید کرد: اطلاعاتی وجود دارد که نشان می دهد، برخی از اعضای احزاب سلفی در نظر دارند، بیش از 90 تن از شخصیت های بزرگ تشیع در مصر از جمله «سیدطاهر الهاشمی» و «محمود جابر» را ترور کنند./982/ب103/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات