۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۱۸۸۱۱۶

دومین نمایشگاه اسلامی بلژیک در حال برگزاری است

خبرگزاری رسا ـ دومین نمایشگاه اسلامی بلژیک با مجموعه‎ای از کنفرانس‎ها و میزگردها در مورد مشکلات مسلمانان ساکن در اروپا در پایتخت این کشور در حال برگزاری است.
دومين نمايشگاه اسلامي بلژيک
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "On Islam"  ، دومین نمایشگاه اسلامی بروکسل با هدف بررسی مشکلات مسلمانان ساکن در اروپا در بروکسل، پایتخت بلژیک در حال برگزاری است.
 
این نمایشگاه که از روز جمعه 25 اکتبر آغاز شده تا روز دوشنبه 28 همین ماه میلادی ادامه دارد.
 
نمایشگاه اسلامی بروکسل مجموعه ای از میزگردهای تخصصی است که از کنفرانس سالیانه Le Bourget در فرانسه که 30 سال در این کشور برگزار می شد الگوبرداری شده است.
 
این نمایشگاه یک فرصت طلایی برای مسلمانان بلژیک محسوب می شود تا بتوانند با پیش داوری های منفی موجود در این کشور علیه اسلام مقابله کنند.
 
نخستین نمایشگاه مسلمانان بلژیک بیش از 20 هزار بازدیدکننده را به خود جذب کرد.
 
نمایشگاه اسلامی بلژیک از سوی شرکت "قدیس" برگزار می شود که سال ها مسوولیت برگزاری نمایشگاه اسلامی Le Bourget فرانسه را از سوی اتحادیه سازمان های اسلامی فرانسه بر عهده داشته است.  
 
نمایشگاه کتاب و نمایش فیلم، شرکت در بحث های گروهی و برگزاری مسابقات حفظ قرآن کریم در کنار عرضه لباس های اسلامی ویژه بانوان مسلمان از جمله بخش های متنوع نمایشگاه اسلامی بلژیک است که در حال برگزاری می باشد.
 
هزاران نفر از مسلمانان سراسر اروپا برای شرکت در این نمایشگاه به بلژیک سفر کرده اند.
 
مسلمانان بلژیک حدود 450 هزار نفر از جمعیت 10 میلیون نفری این کشور را تشکیل می دهند.
 
بیش از 20 درصد از جمعیت بروکسل، پایتخت بلژیک را مسلمانانی از کشورهای مراکش، ترکیه، پاکستان، بنگلادش و سایر کشورهای آفریقایی تشکیل می دهند.
 
77 مسجد و نمازخانه در شهر بروکسل و بیش از 300 مسجد نیز در سراسر بلژیک وجود دارند./990/ب902/ک
ارسال نظرات