۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۸۸۱۹۰
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

سهولت در چاپ و نشر کتاب، گامی بلند در راستای ترویج فرهنگ مطالعه است

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شوراس اسلامی گفت: برای گسترش و ارتقای فرهنگ مطالعه باید فرهنگ سازی کرد و برای این امر سهولت در نشر کتاب می تواند گامی بلند در راستای ترویج فرهنگ مطالعه باشد.
حجت الاسلام سالک

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از نهاد کتابخانه های عمومی کشور، حجت الاسلام احمد سالک کاشانی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با گسترس وسائل ارتباط جمعی توجه به کتاب را تا حدودی کمرنگ کرده است، اظهار داشت: در جامعه ای که سطح تحصیلات افراد روز به روز بیشتر می شود نیاز به مطالعه بیشتر خودنمایی می کند که البته فضای مجاری و کتاب های دیجیتال نیز می توانند افراد را با شیوه های نوین مطالعه مانوس سازند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: برای گسترش و ارتقای فرهنگ مطالعه باید فرهنگ سازی کرد و برای این امر سهولت در چاپ و نشر کتاب می تواند گامی بلند در راستای ترویج فرهنگ مطالعه باشد.

 

سالک کاشانی با بیان اینکه عوامل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی  در گسترش سطح مطالعه نقش مهمی دارند، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران تحولی فرهنگی و سیاسی بود که رشد شاخص های کتابخوانی پس از این سال ها حقیقتا با قبل از آن قابل تصور نیست البته ما انتظار بیشتری داریم و امیدوارم با تلاش همه خانواده ها و مسؤولان به نقطه مطلوبی در کتابخوانی و مطالعه برسیم./998/د102/ق

ارسال نظرات