۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۱۸۸۲۰۷
هشدار کارشناسان آثار باستانی به عربستان؛

احتمال تخریب منزل حضرت خدیجه در مکه وجود دارد

خبرگزاری رسا ـ کارشناسان مسائل اسلامی و مورخان ضمن هشدار نسبت به تخریب بناهای تاریخی متعلق به صدر اسلام در عربستان سعودی خواستار حفظ این آثار شدند.
تخريب آثار باستاني صدر اسلام در عربستان و جايگزين کردن آنها با ساختمان هاي جديد
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری عرب نیوز، کارشناسان از دولت عربستان سعودی خواستند که از بناهای تاریخی و مساجد متعلق به صدر اسلام واقع در شهر مکه که در نتیجه ساخت و سازهای جدید در معرض نابودی قرار دارند محافظت کند.    
 
طلال الشریف، متخصص آثار باستانی اسلامی در این ارتباط می گوید که منزل حضرت خدیجه، نخستین همسر پیامبر اکرم (ص) که در نزدیکی کوه مروه قرار دارد نمونه ای از این آثار باستانی در حال تخریب است.
 
وی تاکید کرد که این خانه یکی از ابنیه باستانی متعلق به صدر اسلام است و نباید به عنوان بخشی از مسجد الحرام برای اقامه نماز جماعت مورد استفاده قرار گیرد.
 
این متخصص آثار باستانی اسلامی از مسوولان سعودی خواست که به آثار تاریخی ساخته شده در زمان پیامبر اکرم (ص) اهمیت بیشتری دهد.
 
طلال الشریف خاطرنشان کرد که حفظ بناهای متعلق به صدر اسلام در حقیقت کمک به حفظ تاریخ اسلامی عربستان سعودی است.
 
گفتنی است، دولت عربستان سعودی در سال های اخیر و به بهانه توسعه حرم نبوی و مسجد الحرام در مدینه و مکه اقدام به تخریب گسترده آثار تاریخی صدر اسلام و پاکسازی هویت اسلامی عربستان نموده است که با اعتراض گسترده کارشناسان تاریخی و مذهبی روبرو شده است./990/ب903/ک
ارسال نظرات