۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۱۸۸۲۸۲

استقبال نخست وزیر انگلیس از برگزاری همایش جهانی اقتصاد اسلامی در این کشور

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر انگلیس از برگزاری همایش جهانی اقتصاد اسلامی در این کشور ابراز خوشحالی کرده و لندن را نخستین شهر خارج از جهان اسلام معرفی کرد که میزبان این همایش است.
ديويد کامرون
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری اکسپرس، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس با بیان این که لندن نخستین شهر خارج از جهان اسلام است که میزبانی همایش جهانی اقتصاد اسلامی را بر عهده گرفته از برگزاری این همایش در انگلیس ابراز خوشحالی کرد.
 
وی تاکید کرد که قصد دارد به 1800 سیاستمدار، تاجر و سرمایه گذاری که از 115 کشور دنیا در این همایش شرکت می کنند نشان دهد که انگلیس یکی از بهترین کشورهای دنیا برای سرمایه گذاری کشورهای اسلامی است.
 
بوریس جانسون، شهردار لندن نیز پیش از این گفته بود که بی صبرانه در انتظار آغاز اجلاس جهانی اقتصاد اسلامی و استقبال از شرکت کنندگان در این اجلاس است.
 
سرمایه گذاری اسلامی، تکنولوژی، توسعه زیرساخت ها، سلامتی، صادرات، آموزش و جوانان از موضوعات محوری اجلاس جهانی اقتصاد اسلامی در لندن عنوان شده که کارشناسان در مورد آنها به بحث و تبادل نظر با یکدیگر خواهند پرداخت. 
 
انتظار می رود که نجیب رزاق نخست وزیر مالزی، پادشاه برونئی، عبدالله دوم پادشاه اردن، حامد کرزای رییس جمهور افغانستان، عبدالحمید رییس جمهور بنگلادش و نواز شریف نخست وزیر پاکستان در همایش جهانی اقتصاد اسلامی که این هفته در لندن برگزار می شود، شرکت کنند.    
 
کارشناسان اعتقاد دارند که برگزاری چندین ساله این اجلاس نشان داده است که همکاری میان فعالان اقتصادی مسلمان و غیر مسلمان می تواند راه را برای رسیدن به صلح و آشتی میان مسلمانان و غیرمسلمانان هموار سازد.
  
اقتصاد اسلامی که از سال 2006 میلادی رشدی 150 درصدی را تجربه کرده در حال حاضر باز بسیار مهمی محسوب می شود و پیش بینی می شود که ارزش آن در سال 2014 میلادی به 1.3 تریلیون پوند برسد.
 
در حال حاضر بیش از 20 بانک انگلیسی خدمات و محصولات مرتبط با تجارت اسلامی به مشتریان خود عرضه می کنند و بورس انگلیس نیز در طول پنج سال گذشته اوراق صکوک اسلامی بسیاری عرضه کرده که ارزش آنها بالغ بر 34 تریلیارد دلار است.
 
علاوه بر بانک ها و بازار سهام حدود 25 شرکت حقوقی نیز در انگلیس مالک چندین شرکت تجاری اسلامی بسیار مهم هستند./990/ب902/د
ارسال نظرات