۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۱۸۸۳۲۱

کتاب «طراحی هندسی اسلامی» در انگلیس منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ «اریک برو»(Eric Broug)، متخصص طراحی اسلامی، دومین کتاب خود را با نام «طراحی هندسی اسلامی» در انگلیس منتشر کرد.
کتاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اریک برو به دنبال انتشار موفقیت‌آمیز کتاب اول خود در مورد هنرهای تجسمی اسلامی که شامل بیش از 800 تصویر است، اقدام به انتشار کتابی با موضوع طراحی هندسی اسلامی کرد.

 

کتاب طراحی هندسی اسلامی شامل طراحی‌های هندسی اریک برو به همراه تصاویر مساجد، مدارس اسلامی، کاخ‌ها و مقبره‌ها از سراسر جهان اسلام، از شمال آفریقا تا ایران و ازبکستان است که متعلق به قرون هشتم تا نوزدهم هستند.

 

اریک برو که اصالتاً هلندی و در شهر «هلیفکس» انگلیس ساکن است، بیست سال پیش هنگامی که در آمستردام مشغول تحصیل بود، شیفته الگوهای هندسی در هنر و معماری اسلامی شد.

 

وی می‌گوید: «کتاب طراحی هندسی اسلامی، اولین کتاب هنری تمام رنگی در این زمینه است و من برای اولین بار این طرح‌های هندسی را با توجه به ویژگی‌های تاریخی و ظاهری آنان تحلیل کرده و توضیح داده‌ام».

 

برو افزود: «این کتاب برای عموم خوانندگان است اما من واقعاً علاقمندم که در سیستم آموزشی مورد استفاده قرار گیرد».

 

اریک برو تاکنون کارگاه‌های آموزشی متعددی در مورد طراحی هندسی اسلامی در انگلیس برگزار کرده و اردیبهشت سال آینده نیز کارگاه آموزشی دیگری را با این موضوع برگزار خواهد کرد.

 

همکاری او با یک ناشر دانشگاهی موجب شد که وی مرتب به خاورمیانه سفر کند. او در این سفرها در اوقات فراغت خود به تألیف این کتاب‌ها پرداخت.

 

کتاب اول او با نام «الگوهای هندسی اسلامی» منتشر شد که بیش از 25 نسخه از آن به فروش رفته و به زبان‌های فارسی، ترکی و هلندی ترجمه شده است. /982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات