۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۸۸۳۴۴

واکنش‌های بین المللی به اظهارات رهبر مخالفان میانمار نسبت به مسلمانان

خبرگزاری رسا ـ سخنان رهبر مخالفان میانمار در شبکه بی بی سی علیه مسلمانان میانمار واکنش‌های مختلفی را در میان سیاستمداران و فعالان حقوق بشر بین الملل در پی داشته است.
ميانمار

 

به گزارش خبرگزاری رسا، "آنگ سان سوشی" رهبر مخالفان میانمار در مصاحبه با شبکه بی بی سی، در مورد کشتار مسلمانان روهینگیا در میانمار واکنش نشان داده و انکار کرده بود که این کشتارها با هدف پاکسازی نژادی صورت می‌گیرد.

 

این سخنان واکنش‌هایی را از سوی فعالان سیاسی و دست‌اندرکاران حقوق بشر و همچنین رهبران دینی میانمار در پی داشته است.

 

فرستاده سازمان ملل متحد در میانمار پس از این سخنان، به سوشی هشدار داد که سخنان وی ممکن است موجب برانگیختن احساسات مسلمانان شده و تهدیدی برای اصلاحات سیاسی در این کشور محسوب شود.

 

"توماس اوخیا کوینتانا" گزارشگر حقوق بشر در میانمار نیز ضمن هشدار از ایجاد یک بحران بزرگ در این کشور گفت: در مورد مسئله حقوق بشر در میانمار نگرانی بسیاری وجود دارد.

 

در همین راستا، برخی از ناظران دولت میانمار از جمله "دیوید بلر" رییس خبرنگاران خارجی روزنامه دیلی تلگراف در لندن نیز از سخنان سوشی انتقاد کردند.

 

بلر در مقاله ای در روزنامه دیلی تلگراف نوشت: من فکر نمی‌کردم روزی این مقاله را بنویسم، اما زمانی که آنگ سان سوشی در برنامه بی بی سی حاضر شد، آن را نوشته و برای وی فرستادم و گوشزد کردم که موضع پیچیده‌ای نسبت به رنج مسلمانان میانمار اتخاذ کرده است. /982/ب102/د

منبع: تقریب

ارسال نظرات