۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۱۸۸۴۶۱
چرخش عجیب آل‎سعود؛

مفتی اعظم سعودی: جهاد در سوریه اشتباه است

خبرگزاری رسا ـ مفتی اعظم عربستان سعودی در سخنانی متناقض با نظریات سابق خود جهاد در سوریه را اشتباه دانسته و از جوانان مسلمان خواست که به این کشور نروند.
مفتي اعظم سعودي
 
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ عبدالعزیز آل الشیخ، مفتی اعظم عربستان سعودی در سخنانی که در تناقض آشکار با نظریات سابق وی قرار داشت از جهاد در سوریه انتقاد کرد و گفت: جهاد در سوریه اشتباه بوده و واجب نیست.  
 
مفتی اعظم سعودی تاکید کرد: جنگ شدیدی در سوریه وجود دارد و جوانان نباید به این کشور بروند. من به کسی توصیه نمی کنم که به سوریه برود.
 
شیخ عبدالعزیز آل الشیخ در این اظهارات که نشان دهنده چرخشی آشکار در میان مقامات سعودی در قبال مساله سوریه است، خاطرنشان کرد: رفتن به سرزمینی که نمی شناسید و هیچ تجربه ای در مورد آن ندارید شما را به باری بر دوش مردمان آن سرزمین تبدیل می کند.
 
وی افزود: آنچه که خدا از شما می خواهد عبادات و نماز است.
 
مفتی اعظم عربستان سعودی که از سوی پادشاه این کشور به این سمت منصوب شده به وعاظ سعودی نیز هشدار داد که در خطبه های خود جوانان را به جنگ در سوریه ترغیب نکنند.  

 

شیخ عبدالعزیز آل الشیخ خاطرنشان کرد: مسلمان باید از خداوند بترسد و جوانان مسلمان را فریب نداده و از ضعف و کمبود بصیرت آنان سوءاستفاده نکند.
 
وی تاکید کرد: من به واعظان نصیحت می کنم که جوانان مسلمان را همانند پسران خود بدانند و به آنان نصیحت کنند.
 
مفتی اعظم عربستان سعودی این سخنان را در سخنرانی خود با موضوع " انحراف در میان جوانان" در یکی از مساجد این کشور بیان کرد.
 
عربستان سعودی همواره از تروریست های سوری در حال جنگ با بشار اسد حمایت کرده و آشکارا از قدرت های دنیا خواسته است که امکانات بیشتری در اختیار آنان قرار دهند.
 
با این حال به نظر می رسد که مقامات عربستانی به این نتیجه رسیده اند که جوانان سعودی حاضر در جنگ سوریه پس از بازگشت به کشور مادری خود توانایی به راه اندازی جنگ علیه نظام سلطنتی و حکام خود را خواهند داشت.  
 
برخی از کارشناسان مسائل سیاسی نیز بر این باورند که سخنان جدید مفتی اعظم سعودی که در تناقض آشکار با نظریات سابق وی و سایر مقامات این کشور قرار دارد نشان دهنده چرخش سیاست این کشور در قبال بحران سوریه در آستانه برگزاری کنفرانس ژنو 2 است./990/ب902/د
ارسال نظرات